گوناگون

تعرض به جان و مال همه فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی حرام است

81139108 5651915

به گزارش ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن عصر روز شنبه به ایرنا ارسال شده، اعلام کرد: ˈبار دیگر عوامل فریب خورده دشمنان و فتنه انگیزان دست به جنایت زدند و دو نفر از هموطنان عزیز را در شهرستان راسک (سرباز) ناجوانمردانه ترور نموده و به شهادت رساندند.ˈ

این بیانیه می افزاید: دشمنان داخلی و خارجی تحمل همدلی و همگرایی مسلمانان و اقوام و مذاهب را ندارند و از طرفی برای کمرنگ کردن اثرات سفر اخیر ریاست محترم جمهوری که برای استان سیستان و بلوچستان دارای برکات و خیر بزرگی می باشد و آنها تاب و تحمل آن را ندارند بوسیله عوامل خویش دست به یک سری تحرکات مذبوحانه زدند.

مولوی اسماعیل زهی در این بیانیه تصریح کرده است: ˈاینجانب ضمن محکوم نمودن این جنایت اعلام می داریم تعرض به جان و مال همه فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی حرام است، از مردم شریف استان انتظار دارم با بیداری، هوشیاری و حفظ وحدت نقشه شوم عوامل استکبار جهانی و دشمنان اسلام را خنثی نمایند.ˈ

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در پایان با تسلیت این ضایعه اسفناک به مردم شریف استان و خانواده محترم شهدا، از خداوند متعال برای شهدای عزیز علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو کرده است.

همچنین جامعه روحانیت اهل سنت سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه مشابهی ضمن محکوم کردن جنایت نوکران استکبار در به شهادت رساندن دو نفر از هموطنان عزیز، از مردم شریف استان در خواست کردند با حفظ هوشیاری و وحدت بیش از پیش نقشه شوم عوامل استکبار جهانی و دشمنان اسلام را خنثی کنند.

به گزارش ایرنا، افراد شرور مسلح و تروریست های نوکر استکبار اواخر فروردین ماه گذشته یکی از معلمان سیستان و بلوچستان به نام شهید ˈجواد نوروزیˈ را هنگام عزیمت به کلاس درس در روستای حیط از توابع شهر راسک مرکز شهرستان سرباز به شهادت رساندند.

همچنین دو نفر از افراد مسلح و تروریست ظهر روز پنجشنبه گذشته یکی از کارمندان اداره ثبت احوال مرکز بخش سرباز از توابع شهرستان سرباز به نام شهید ˈمحمد رضا صیادیˈ را هنگام انجام وظیفه در محل کار به شهادت رسانده و متواری شدند.

شهرستان سرباز در 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

پیکر پاک شهید محمد رضا صیادی امروز /شنبه/ با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، روحانیون، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم از مقابل مسجد جامع تا گلزار شهدا بهشت مصطفی زاهدان تشییع و خاکسپاری شد. ک/1

653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا