گوناگون

تعرفه واردات مواد اولیه ریخته‌گری اصلاح شود

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: تعرفه واردات قطعات ریخته‌گری و شمش به طور مناسب تعیین نشده که این امر باعث می‌شود مصرف کنندگان انگیزه زیادی برای تامین آن در داخل نداشته باشند و واردات را ترجیح بدهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، محمدامین توکل از دولت خواست تا به نفع تولید داخلی، این تعرفه‌ها را اصلاح کند.

وی همچنین با انتقاد از عدم همکاری تامین کنندگان مواد اولیه با ریخته‌گران، گفت: باید چنین مشکلاتی به ویژه در حوزه تامین آهن قراضه رفع شود.

این عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ممنوعیت خروج آهن قراضه از کشور را خواستار شد و افزود: برای ورود مواد اولیه‌ای مانند آهن قراضه و فروآلیاژها باید تعرفه صفر در نظر گرفته شود.

توکل کاهش نرخ بیمه به نفع اشتغال، تصویب قوانین در جهت ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی را از دیگر مطالبات فعالان صنعت ریخته گری دانست.

وی تصریح کرد: بالا رفتن سود تسهیلات سرمایه گذاری‌های جدید را غیرممکن و صنایع را با کمبود نقدینگی و رکود مواجه می‌کندو نه تنها مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال ایجاد نشده، بلکه در حال حاضر بانک‌ها، مالیات‌های مختلف، بیمه‌ها و … با جرایم زیاد بر تولیدکنندگان فشار مضاعفی را وارد می‌آورد.

توکل با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات صنعتگران توسط سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: اجرای LC ریالی تا حد زیادی این مشکل را مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا