گوناگون

تعطیلی کارخانه سرب و روی از مطالبات زنجانی‌ها

جمعی از مردم زنجان، مطالبات خود از رئیس جمهور را در هنگام حضور ایشان در جمع مردم استان به خبرنگار ایسنا بازگو کردند.

یک شهروند با تأکید بر اینکه کارخانه سرب و روی باید بسته شود، به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، گفت: آلودگی‎های این شرکت باعث آسیب دیدن شهروندان و همچنین کارکنان آن می‌شود. دو تن از برادران من در این شرکت مشغول بودند، هم‌اکنون مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند و کارکنان این شرکت به هر نحو دچار مشکلات جسمانی هستند که هزینه‎های درمانی بالایی را صرف می‎کنند. با بسته شدن این شرکت مشکلات آلودگی برطرف می‌شود، البته باید مسئولان فکری برای کارگران این کارخانه بکنند.

همچنین یک دانشجوی زنجانی با بیان اینکه امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور به موضوع جابه‌جایی سرب و روی زنجان توجه شود، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که زنجانی‎ها با آن مواجه هستند مشکل فعالیت کارخانه سرب و روی است. اگر خواستار توسعه هستیم باید از همان ابتدا شرایط را بسنجیم و کارخانه‎ای را مستقر کنیم تا هزینه‏‌های بیشتر به شهر و مردم آن تحمیل نشود. در این سفر امیدواریم دولت شرایط را برای ارتقای مسایل زیست محیطی بیش از گذشته فراهم آورد.

از شرایط مسکن‌مهر زنجان گله داریم

یک شهروند زنجانی با ابراز گله‌مندی از روند تحویل مسکن‌مهر، اظهار کرد: مسوولان فکری به حال مسکن‌مهر کنند، چرا که با پرداخت هزینه‎های لازم هنوز مسکن را تحویل نگرفته‎ایم، این در حالی است که هزینه تحمیلی به مستأجران بالا است و ثبت‎نام‌های اولیه صورت گرفته و همه مراحل تکمیل شده، ولی با این وجود واحد تحویل داده نشده است. دولت‌مردان باید فکری به حال مستأجران کنند.

همچنین یک شهروند دیگر با انتقاد از سنگینی مخارج و دغدغه‌های زندگی قشر پایین جامعه، گفت: قشر فقیر و نیازمند جامعه هم مانند دیگر مردم، حق زندگی در این جامعه دارند. مسوولان جامعه باید کمک کنند تا آنها هم از امکانات موجود در شهر بهره‎مند شوند، ولی فشار و سنگینی مخارج بر روی این قشر باعث شده آن‌ها در این جامعه با دغدغه فراوان زندگی کنند.

محمدعلی 5 ساله هم در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر انتظارش از رییس‌جمهور، گفت: “دوست دارم رئیس‌جمهور برای پدرم و همه پدران کار پیدا کند”.

یک شهروند با اشاره به وضعیت زندانیان مهریه یا زندانیان با بدهی‎های کم، خواستار توجه بیش از بیش به وضعیت آنها و همچنین اقدامات فرهنگی مناسب در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه تعداد زندانیان مهریه نیز رو به افزایش است، افزود: مهریه‎های بالا در کنار افزایش آمار طلاق در سطح جامعه باعث شده برخی افراد که متأسفانه در ابتدای امر چشم و گوش بسته اقدام به تعیین مهریه بالا می‌کنند، دچار مشکل شوند و همین امر موجب بی علاقگی جوانان به مقوله ازدواج شده است.

همچنین یک بانوی زنجانی با بیان اینکه به معلولین و کودکان عقب مانده باید رسیدگی بیشتری شود، اظهار کرد: هزینه نگهداری از این کودکان بسیار بالا است و خانواده‎ها از پس آن بی‎نمی‎آیند. بهزیستی تا حدودی می‎تواند این مشکلات را برطرف نماید، ولی این مشکلات به حدی است که گاهاً خانواده‎ها تصمیم به ترک این فرزندان می‎کنند. علاوه بر همه مشکلات، نبود امکانات مورد استفاده معلولان همچون پل هوایی و یا ورودی مناسب سازی شده ساختمان‎ها برای معلولین باعث می‌شود که معلولین با مشکلات زیادی مواجه باشند. از مسئولان خواسته می‌شود تا فضاها برای معلولین مناسب‎سازی شوند.

اشتغال جوانان، بزرگترین خواسته خانواده‎های زنجانی از رئیس‌جمهور

یک شهروند زنجانی، اشتغال جوانان به ویژه جوانان فارغ‌التحصیل را از خواسته‌های خانواده‌های زنجانی مطرح کرد و گفت: خانواده‎های زنجانی در این سفر به تدبیر رئیس‌جمهور و هیئت همراه برای گشودن گره‎های توسعه استان زنجان امیدوار هستند. با توجه به سخنان رئیس‌جمهور در رابطه با اجرای طرح‎های نیمه تمام و بزرگ در استان زنجان طی امسال و دوسال آینده امیدواریم که شاهد توسعه‎ی استان باشیم. با توجه به زیرساخت‎های استان شرایط برای اشتغال جوانانی که جویای کار هستند فراهم شود.

یک بانوی زنجانی نیز بیکاری را به عنوان بزرگ‌ترین مشکل جوانان برشمرد و یادآور شد: دانشجویان برای ادامه تحصیل مجبور به پرداخت هزینه‎های بالایی هستند و در انتها نیز هیچ شغل مناسبی پیدا نمی‎کنند. مشکل بیکاری بیشتر متوجه دختران در جامعه است، چرا که حقوق دریافتی بسیار پایین است.

یک شهروند دیگر نیز از اینکه بعضی اداره‌ها مزایا و امکانات فراوانی را در اختیار کارمندان خود قرار می‎دهند ولی بعضی دیگر هیچ امکاناتی در اختیار کارمندان و خانواده آن‎ها قرار نمی‎دهند انتقاد کرد و گفت: در بعضی از اداره‌ها به کارمندان بی‎توجهی می‌شود و مخصوصاً کارمندان معمولی و کسانی که با مدرک‎های قدیمی از جمله دیپلم استخدام شده‎اند حقوقشان بسیار پایین است.

به گزارش ایسنا، رسیدگی به وضعیت نامناسب راه‎ها و آسفالت‎های خیابان‌های شهر و کنترل بدحجابی در جامعه، از دیگر خواسته‌های شهروندان زنجانی بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا