گوناگون

تغییر نام 142 نفر به زهرا و فاطمه در هرمزگان

مهدی عسکری زاده در گفتگو با خبرنگادر مهر در مورد فرهنگ نام گذاری با بیان اینکه انتخاب نام نیکو برای فرزندان در روایات اسلامی همواره مورد تاکید قرار دارد، اضافه کرد: در سال 91 و 92 به ترتیب در هرمزگان بیش از 37 و 38 هزار کودک متولد شده است.

عسکری زاده افزود: این بدان معناست که والدین هرمزگانی به تعداد کودکان تولد شده طی هر سال به طور میانگین نسبت به انتخاب اسامی برای فزرندان خود کنکاش و بررسی می کنند.

وی ادامه داد: از همین رو معتقدیم که انتخاب نام ها متاثر و تحت تاثیر دگرگونی های اجتماعی در مقاطع مختلف از حیات مردم هر کشور و منطقه است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان همچنین به برگزاری همایش مهندسی فرهنگ نام گزینی اشاره و اضافه کرد: می توان با برگزاری چنین همایش هایی و با کمک گیری از فرآیندهای علمی بخش های دانشگاهی و  پژوهشی به رویه هدایت فرهنگ نام گزینی کمک کرد.

عسکری زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراوانی نام های انتخاب شده در هرمزگان برای کودکان، گفت: در استانی همانند هرمزگان نام های فاطمه، زهرا، محمد، امیرعلی و علی بیشترین  در سال های اخیر دارای بیشترین فراوانی بوده اند.

وی همچنین اضافه کرد:  در فاصله بین میلاد حضرت زهرا (س) و ولادت حضرت علی (ع) تعداد 64 نفر نام خود را به زهرا و 65 مورد نام خود را فاطمه تغییر داده اند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان ادامه داد: در این مدت همچنین هشت مورد نام خود را به فاطمه زهرا و پنج نفر نیز نام خود را به فاطمه سادات تغییر داده اند.

عسکری زاده خاطر نشان کرد: از آنجایی که توجه به فرهنگ معنوی و دینی مردم مورد توجه ثبت احوال است، تغییر نام افراد در حوزه اسامی دینی و مذهبی با کمترین تشریفات ممکن است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا