گوناگون

تغییر کاربری برخی مدارس خراسان‌رضوی به پروژه‌های عمرانی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: برخی از مدارس، جهت سرمایه‌ گذاری در آموزش و پرورش به پروژه‌های عمرانی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، دکتر سید جواد حسینی در نشست خبری تکریم هفته معلم که ظهر امروز دهم اردیبهشت در محل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد به ایجاد کارگروه اقتصادی تحقق ظرفیت‌های آموزش و پرورش در استان اشاره کرد و افزود: تغییر کاربری برخی از مدارس به واحدهای تجاری و اداری یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که بر اساس آن از 23 مدرسه اطراف حرم مطهر رضوی تنها 4 مدرسه باقی می‌ماند و 19 مدرسه دیگر که هر کدام حداقل 3 هزار متر مربع مساحت دارد به پروژه‌های عمرانی جهت سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تبدیل می‌شود.

وی از اجرای 200 برنامه غیر متمرکز در 47 اداره و اجرای 85 برنامه متمرکز در تکریم معلمان در هفته معلم در استان خبر داد.

حسینی اعزام 103 نفر از معلمان برتر کشوری، استانی و منطقه‌ای خراسان رضوی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، دیدار فرهنگیان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای با تولیت آستان قدس رضوی و امام جمعه، اجرای برنامه زنگ سپاس معلم، برگزاری دومین پارلمان معلمان خراسان رضوی و تشکیل دبیرخانه دایمی بزرگداشت هفته معلم در طی سال تحصیلی را از جمله برنامه‌های هفته معلم دانست.

وی همچنین تدریس نمادین 6 مسئول تراز اول استان همچون استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، امام جمعه مشهد، نماینده مشهد در مجلس، رئیس دادگستری، شهردار مشهد و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در کلاس‌های درس را در هفته معلم یکی دیگر از برنامه‌های مهم برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تجلیل از 600 نفر از مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان، اجرای مراسم ویژه در زادگاه شهید مطهری با سخنرانی حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی، غبارروبی مزار شهدا، فضاسازی تبلیغات با همکاری شهرداری، ارسال تقدیرنامه برای تمامی فرهنگیان استان، تجلیل از معلم معلمان، عیادت از معلمان دارای بیماری خاص و تجلیل از مدیران برجسته معلم استان از جمله برنامه های هفته معلم در خراسان رضوی است.

حسینی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در خصوص شرایط معلمان «چند پایه» خاطرنشان کرد: اجرای سیاست پوشش تحصیلی از اولویت‌های آموزش و پرورش است و این سبب شده است که متاسفانه برخی بی‌عدالتی‌ها در پرداخت‌های معلمان مشاهده شود چرا که سختی‌ کار معلمان ابتدایی و هنرستان‌ها از معلمان دیگر بیشتر است و افزایش 20 درصدی حقوق معلمان ابتدایی در برنامه‌ها و پیشنهادات آموزش و پرورش است.

حسینی ادامه داد: افزایش صلاحیت‌های معلمان چند پایه، اشراف آنها به محتوای چند پایه و آموزش چند پایه باید به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: طی سفری که معاون پشتیبانی و توسعه وزارت آموزش و پرورش به مشهد داشته‌ است، مشکلات پرداخت بازنشستگان هم حل شده و همچنین حکم استخدامی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان نیز به زودی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه دولت امسال 11 درصد افزایش یافته است گفت: خوشبختانه بودجه آموزش و پرورش 26 درصد افزایش یافته که از 16 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 22 هزار میلیارد تومان در سال 93 افزایش یافته است.

وی به دستاوردهای سفر وزیر آموزش وپرورش در هفته گذشته به مشهد اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این سفر بیان سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برای معلمان، اولیاء و دانش‌آموزان، دریافت مشکلات و چالش‌های مدیران و دانش‌آموزان و اولیاء و ارایه راهکارهایی برای مشکلات بوده و وزیر آموزش و پرورش قول داده است که در اولین فرصت جهت بررسی چالش‌های مطرح شده در این سفر اقدام کند.

حسینی همچنین از ساخت شهرک بزرگ ورزشی شرق کشور خبر داد و گفت: طرح ساخت این شهرک بزرگ با مساحتی بالغ بر 50 هکتار به وزیر آموزش و پرورش ارایه شده است و با موافقت وی قرار است که در خراسان رضوی به زودی ساخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه با اشاره به بحث هایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون عدم صلاحیت برخی از انتصابات در آموزش و پرورش و گرایش سیاسی برخی از مدیران منصوب شده اداره کل آموزش و پرورش این استان اظهارکرد: من اصلاح طلب اعتدالی هستم و به گرایشات سیاسی خود افتخار می‌کنم و آنچه ناشایسته است باندبازی سیاسی است.

وی با بیان اینکه تمامی انتصابات مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی در این دوره در چهارچوب دولت تدبیر و امید و با استعلام کامل از وزارت اطلاعات انجام شده است افزود: 48.5 درصد از آنان مستقل اعتدالی، 37 درصد اصلاح طلب اعتدالی و 14 درصد نیز اصول‌گرای اعتدالی هستند که این در تاریخ کشور بی سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین از رشد 20 درصدی ایثارگری منصوب شدگان و دارندگی 39 درصدی مدرک دکتری مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی در این دوره خبر داد.

حسینی در خصوص سخنان برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون رد صلاحیت مدیرکل آموزش و پرورش توسط شورای نگهبان و عدم سوابق مدیریتی تأکید کرد: قطعا این نمایندگان اطلاع کامل از وضعیت بنده را نداشتند چرا که من تا به حال کاندیدا نشده‌ام و تاکنون دارای 19 سابقه مدیریتی کشوری، استانی و شهرستانی خصوصا در مسایل فرهنگی هستم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص سوابق مدیریتی خود تصریح کرد: در طی سال‌های خدمت خود تاکنون به عنوان فرماندار نمونه مشهد، مدیر کل نمونه اجتماعی استانداری خراسان رضوی، رئیس نمونه شورای آموزش و پرورش مشهد و عضو نمونه شورای آموزش و پرورش سبزوار معرفی شده‌ام.

وی دارندگی مدرک دکتری برای نخستین بار در مدیریت آموزش و پرورش خراسان رضوی، عضو هیئت علمی دو دانشگاه فرهنگیان و آزاد مشهد، کسب عنوان ‌استاد نمونه کشوری، کسب عنوان سه سال پژوهشگری نمونه کشور، کسب عنوان نمونه در حوزه علوم اجتماعی با انتشار هشت کتاب و هفت جزوه، ارایه 12 طرح نوآورانه و حضور در 82 کنفرانس بین‌المللی و کشوری را از جمله سوابق خود بر شمرد.

حسینی با بیان این که دوره بحث و دعوا گذشته است و باید وقتی برای خدمتگزاری در نظر گرفته شود گفت: تشکیل جلسه‌ای‌ در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور نمایندگان منتقد مجلس پیرامون عدم صلاحیت برخی از منصوب شدگان و گرایش سیاسی آنان به منظور رفع دغدغه‌ها و بررسی چالش‌ها از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل در هفته‌های جاری است.

غلامرضا اسداللهی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه مسایل به زمین مانده را در این استان شاهد هستیم گفت: باید توان‌ها را در این جهت به کار گیریم ولی متاسفانه غلظت مسایل سیاسی مدیران این استان بالاتر از حد خودش است و این توان استان را هدر می دهد.

اسداللهی با اشاره به این که در انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی دیدگاه برخی از نمایندگان متفاوت بود گفت: دکتر حسینی در آخرین جلسه جمع‌ بندی وزیر و با موافقت نمایندگان مجلس توسط تیم کارشناسی منتخب به این سمت منصوب شد و تاکنون هم با نمایندگان موافق و مخالف تعامل خوبی برقرار کرده است.

وی صلاحیت‌ پذیری، تدین، صحیح‌ العمل بودن و کارآمدی را از معیارهای اصلی انتصابات دانست و گفت: تمامی صفت‌های نام‌برده در انتصابات آموزش و پرورش خراسان رضوی رعایت شده و مشهود است و این سبب پس گرفتن برخی از رأی‌های مخالف نمایندگان منتقد مجلس شده است.

نماینده مردم تربت‌جام و تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تیم بودجه‌ریزی مجلس امسال اقدام خوبی جهت پرداخت به موقع داشته است گفت: مجلس در ارایه کلیات بودجه، قیمت ارز، نفت و هدفمندی یارانه‌ها نیز گام‌های خوبی برداشته است.

اسداللهی همچنین از اجرای طرح پرداخت بودجه بر مبنای عملکرد در آموزش و پرورش، بهبود وضعیت مدارس غیر انتفاعی و مدیریت ویژه در مدارس لازم التوجه را از دیگر اقدامات جدید و مهم در آموزش و پرورش دانست.

وی با اشاره به اینکه نگاه مجلس به آموزش و پرورش یک نگاه توسعه یافته با هدف سرمایه‌گذاری در آینده است اظهار کرد: وضعیت آموزش و پرورش در خراسان رضوی روبه جلو و امیدوار کننده است.

رمضان نیری، معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه جبران زمان تلف شده کلاس‌های درسی ناشی از تعطیلات به علت شرایط جوی از برنامه‌های آموزش و پرورش است، گفت: تشکیل کمیته کیفیت بخشی با حضور رئیس ادارات، معاونین آموزشی و کارشناسان سنجش به منظور جبران افت تحصیلی از تدابیر و برنامه‌های این اداره کل است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا