گوناگون

تقدیر آیت الله فاضل لنکرانی از توجه ویژه دولت به بخش سلامت

81145984 5663820

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈمحمد جواد فاضل لنکرانیˈ چهارشنبه شب در دیدار وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با وی، افزود: باید به دکتر روحانی برای انتصاب دکتر سید حسن هاشمی به وزارت بهداشت تبریک بگوییم و از همان بدو انتصاب مایه خوشحالی بود که شخصیتی واقف به مسائل پزشکی و دلسوز به مسائل سلامت در راس کار قرارگرفته است.

وی ابراز داشت: اگر دولت موفق شود مساله سلامت را که در اولویت قرار داده و یکی از مشکلات و ناهنجاری های اساسی جامعه ما همین است را برطرف کند این امر در مسائل فرهنگی و سیاسی اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: بحث سلامت امری است که مستقیم با امنیت و سیاست جامعه و دین مردم ارتباط دارد و کسی که سلامت نداشته باشد نمی تواند تکالیفش را درست انجام دهد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم گفت: اگر جامعه ای به سمت سلامت سوق داده شود در دینداری موفق تر خواهد شد و سلامت حق طبیعی جامعه و انسان ها است.

وی بیان داشت: وقتی مردم ببینند حاکمان دلسوز سلامت آن ها هستند از نظام اسلامی بهتر حمایت می کنند.

وی افزود: خبری در دولت سابق خواندم و بسیار متاثر شدم این که 800 میلیارد تومان بودجه وزارت بهداشت صرف امور راه سازی شده است و این امر از دید فقهی کاری حرام است و جان مردم بر مساله عمرانی اولویت و تقدم دارد.

فاضل لنکرانی گفت: کار دولت قبل مشکل داشت، حاکمان باید دلسوز سلامت مردم باشند و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بر آن است که اگر کسی مریضی حادی پیدا کرد دغدغه مالی نداشته باشد و زندگی او به هم نخورد.

وی ادامه داد: بیمه در کشور ما چیزی در حداقل بوده است در حالی که بیمه باید خیال انسان را در مواقع مریضی صعب العلاج آسوده کند.

وی ابراز داشت: اکنون بیماری های صعب العلاج در کشور زیاد شده و باید فکری شود که چرا آمار سرطان در کشور زیاد شده است البته شنیده ام که رییس جمهوری قول داده است در این زمینه بیشتر کار شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی آن است که با وجود کثرت جمعیت، مشکل بیمه درمانی حل شود و با امکاناتی که در کشور است مردم باید خیالی آسوده از بابت مساله بهداشت و درمان بیماری ها داشته باشند.

وی افزود: خوشحال هستیم که یکی از شعارهای اساسی دولت آن است که مساله سلامت در کشور متحول شود و امید داریم که پیش از پایان کار دولت یازدهم تحول در بخش سلامت در کشور را ببینیم.

آیت الله فاضل لنکرانی خواستار عنایت ویژه دولت به مقوله سلامت در قم شد و گفت: قم با همه وعده ها و سفارش هایی که در سفرهای مکرر مسوولان به قم بوده است از جهت مسائل بهداشت و درمان همچنان بسیار ضعیف است.

وی گفت: بزرگترین دانشگاه جهانی پزشکی باید در قم باشد و قواعد فقهی و مسائل پزشکی در کتاب ها و روایات داریم که اگر روی آن ها کار شود در مسائل علمی پزشکی تحول ایجاد می شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار قم ادامه داد: این مرکز کاملا تخصصی و اجتهادی است و مهم ترین همایش های پزشکی که در طول دهه اخیر در کشور برگزار شده است با مرکز فقهی ارتباط داشته است.

وی بیان داشت: آمادگی داریم در موضوعات مهم پزشکی که نیاز به کارشناسی دارد وارد شویم از این رو دانشنامه فقه پزشکی را تنظیم کرده ایم که برای اولین بار در کشور این کار صورت می گیرد.

وی گفت: در مرکز فقهی بر روی مسائل مختلف پزشکی از نظر فقهی کار می کنیم و با قدم های بسیار خوبی که برداشته شده است آمادگی همکاری با وزارت بهداشت را داریم.

آیت الله فاضل لنکرانی ضمن انتقاد از سیاست های کنترل جمعیت بیان داشت: یکی از اشکالاتی که بر مسوولان سابق بوده راجع به کنترل جمعیت است که نظر مخالف با شرع را داشته است و گویا هنوز ذائقه جمعی از مسوولان پزشکی کشور همان است.

وی ابراز داشت: در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) جلسات و نشست هایی داشتیم و پس از جلساتی با نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جزواتی تهیه کرده و برای رهبر معظم انقلاب فرستادیم.

وی با ابراز خرسندی از موضع قوی رهبر معظم انقلاب در این زمینه تاکید کرد: تقاضا داریم وزارت بهداشت نسبت به مساله کنترل جمعیت توجه جدی داشته باشد که فرزند کمتر زندگی بهتر شعاری مهلک است که از سمت کشورهای غربی آمده است و کشور را با بن بست های عجیبی روبرو خواهد کرد.

وی در پایان گفت: با سیاست هایی که دولت و آقای روحانی دارد امیدواریم روز به روز شاهد نزدیک تر شدن مردم به اسلام و نظام باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه شب وارد قم شد.

گزارش ایرنا حاکی است وی در این سفر که تا پنجشنبه شب ادامه می یابد با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی هم چنین از برخی مراکز درمانی و آموزشی قم بازدید خواهد کرد و در جلسات مشترکی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت می کند. ک/3

7408 / 380/ 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا