گوناگون

تقویت و توسعه فرهنگ نماز از مهمترین محورهای فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده شامگاه دوشنبه در نشست فرهنگی استان افزود: بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از کم توجهی به مسائل دینی و فرهنگی است.

وی همچنین اظهارداشت: گسترش و ترویج فرهنگ الهی نماز در سطح جامعه یکی از بهترین و موثرترین اقدامات برای رشد و اعتلای جامعه و کاهش مشکلات و ناهنجاری های جامعه است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: کانون های مساجد از مهمترین پایگاه های تبلیغ و ترویج ارزش های اسلامی است که توسعه این مراکز یکی از کم هزینه ترین اقدامات برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی در ادامه به مقوله ماه محرم اشاره کرد و افزود: برپایی عزاداری برای سرور و سالار شهیدان وسیله ای برای بسط و توسعه جامعه دینی و روحیه دینداری است.

گلمیرزاده اذعان داشت: افرادی که خیمه عزای امام حسین علیه السلام را برپا می کنند باید مراقب باشند که رفتار و اعمالی مرتکب نشوند که موجب هتک حرمت به ساحت مقدس ائمه معصومین علیهم السلام شود و یا تفکر منفی در جامعه ایجاد  کند.

وی تصریح کرد:  امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین عوامل قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بیان اینکه پیام عزاداری ها باید تقویت ولایت و امامت باشد، گفت: سبک زندگی حسینی در عزاداری‌ های ماه محرم تبیین شود.

وی افزود: ماه محرم با توجه به رویکرد کارکرد گرایانه می تواند به عنوان ابزاری مفید و سازنده و مثبت در ارتقای ضریب امنیت اجتماعی و کاهش بزهکاری کمک و یاری کند.

گلمیرزاده یادآورشد: ماه محرم با توجه به ویژگی های والایی که دارد می تواند در کنترل و هدایت رفتارهای انسانی تا حد بسیاری موثر واقع شود و باعث تغییرات اساسی در نگرش و نوع رفتار آدمی گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا