گوناگون

تلفات تصادفات برون شهری در خراسان شمالی هشت درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سبحانی صبح دوشنبه در بازدید از شرکت های حمل و نقل بجنورد، با اشاره به وقوع تصادفات مرگ بار در محورهای برون شهری و روستایی خراسان شمالی، اظهار داشت: در مدت پنج ماهه نخست سال جاری میزان تلفات تصادفات رانندگی در محورهای روستایی این استان به نسبت مدت مشابه پارسال 31.6 درصد افزایش یافته است.

وی این میزان تلفات را نگران کننده دانست و افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در مدت مزبور خراسان شمالی از نظر میزان تلفات تصادفات رانندگی در محورهای روستایی در رده بیست و ششم کشور قرار داشته است.

سبحانی در ادامه به تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری استان پرداخت و اظهار کرد: در زمینه تصادفات برون شهری در پنج ماهه نخست سال جاری میزان تلفات تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری خراسان شمالی به نسبت مدت مشابه سال گذشته 8.1 درصد کاهش یافت.

به گفته وی در این زمینه بر اساس اعلام پزشکی قانونی خراسان شمالی در بین 31 استان کشور در رده یازدهم قرار گرفته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی اظهار داشت: در مجموع میزان تلفات تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی این استان در پنج ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش یافته و در این زمینه بر اساس اعلام پزشکی قانونی خراسان شمالی در رده هجدهم کشور قرار گرفته است.

خراسان شمالی بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که چهار هزار و 462 کیلومتر از این محورها روستایی است.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تنها 40 درصد از راه های روستایی این استان آسفالت هستند.

خراسان شمالی از نظر شاخص آسفالت راه روستایی 30 درصد از میانگین کشوری عقب‌تر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا