گوناگون

دومین گردهمایی سالانه سازمانهای مردم نهاد استان همدان برگزار می شود/ ضرورت مشارکت مردم در اداره جامعه

سید حسن قشمی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای غیر دولتی نقش بی بدیلی در اداره و مدیریت جامعه خود دارند، اظهار داشت: دومین گردهمایی سازمانها و تشکلهای غیر دولتی آخرین روز مهرماه جاری با حضور استاندار همدان برگزار می شود.

وی گفت: این گردهمایی با هدف ایجاد بسترها و زمینه های لازم برای ورود و حضور ملموس و عینی مردم از طریق نهادهای مدنی به ویژه تشکهای غیر دولتی برای مشارکت در اداره امور اجتماعی و فرهنگی جامعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سهم مردم در شکل دهی به ساختار مطلوب نظام اجتماعی جامعه، بدون تردید به مشارکت نظامند و هدفمند آنان در اداره جامعه  نیاز دارد، گفت: واگذاری امور غیر حاکمیتی به تشکلها، مدیریت انباشت مطالبات، افزایش تعامل نیروهای اجتماعی با قدرت، بهره گیری از قابلیتهای اجتماعی در امر توسعه، تربیت شهروند مسئول و نیل به استقرار جامعه مدنی، اصول و راهبردهای موسسات مدنی و نهادهای مردمی استان برای افزایش میزان اثر بخشی مردم در اداره جامعه است.

قشمی به سخنان تابستان گذشته رئیس جمهور در همایش ملی سازمانهای مردم نهاد اشاره کرد و افزود: بر اساس سیاستهای دولت یازدهم و دیدگاههای رئیس جمهور، تشکلها و سازمانهای مردم نهاد باید مسیر بالندگی و اعتلای جایگاه خود را برای پذیرش مسئولیتهای اجتماعی و فرهنگی که با هدف مشارکت در اداره کشور صورت میگیرد، هموار نموده که یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش خواهد بود.

وی ادامه داد: در استان همدان بیش از 300 سازمان غیر دولتی و تشکل مردمی از پنج دستگاه متولی صدور مجوز فعالیت دارد که با توجه به تدوین طرح جامع سازمانهای مردم نهاد استان در دفتر امور اجتماعی استانداری همدان، امیدواریم دوره طلایی سمنها و تشکلهای غیر دولتی آغاز شود.

نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت استان همدان در پایان از تعامل دستگاههای متولی و مدیران نهادهای اجرایی مرتبط با حوزه سمنها به ویژه حوزه معاونت سیاسی  و امنیتی استانداری که همکاری و تعامل خوب و مطلوبی را در یک ساله گذشته داشته اند، تشکر کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا