Mihanpostپیشنهاد سردبیرتلویزیونعلمی و فناوری

تلویزیون های ۴K به خاطر این قابلیت ها پر طرفدارند ؟

تلویزیون های ۴K چند وقتی است که دریچهای متفاوت از دنیای تصویر را به روی بینندگانش کشوده است چرا که تلویزیون‌های اچ دی با کیفیت ۱۰۸۰ p ؛ رزولوشنی برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارند و در استاندارد ۴K این رزولوشن به ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل می رسد. یعنی رزولوشنی ۴ برابر استاندارد ۱۰۸۰p که هم اکنون در تلویزیون های اچ دی و دیسک های بلوری در دسترس است. با میهن پست همراه شوید.

 تلویزیون های ۴K یا تلویزیون های الترا اچ‌دی نسبت به تلویزیون های اچ‌دی استاندارد کیفیت تصویر بهتری ارائه می کنند و بنابر پیش بینی شرکت پژوهشی GfK در سال ۲۰۱۶ شاهد فروش ۶۲ میلیون تلویزیون ۴K خواهیم بود، در شرایطی که فروش تلویزیون های اچ‌دی استاندارد ۲۲۶ میلیون دستگاه پیش بینی شده است. همچنین، انتظار می رود فروش تلویزیون های ۴K در سال ۲۰۱۷ به ۷۳ میلیون دستگاه افزایش یابد. دیگر لازم نیست نسبت به پرداخت هزینه ای اضافی برای خرید یک تلویزیون ۴K نگران باشید زیرا دلایلی قانع کننده می توانند این خرید را توجیه کنند.

تلویزیون های 4K
مقایسه کیفیت نمایش تصویر در تلویزیون های ۴K و HD استاندارد

بهرمندی تلویزیون های ۴k از فرمت HDR : دامنه دینامیک بالا (HDR) وسعت گسترده‌تر رنگ، شدت رنگ شارپ‌تر و روشنایی بیشتر را به تصاویر ۴K می بخشد. این فرمت تفاوت دیداری قابل توجهی به تصویر می بخشد. متاسفانه در حال حاضر سه نسخه مختلف از HDR موجود است که هر یک از سوی برخی شرکت های تولید کننده تلویزیون پشتیبانی می شوند و نسخه ای واحد در این زمینه وجود ندارد.

تلویزیون های 4K
مقایسه کیفیت نمایش تصویر در تلویزیون های ۴K و HD استاندارد

تلویزیون ۴K مجموعی از بهترین ها : قاعده کلی این است که جدیدترین و بهترین ویژگی ها در مدل های برتر قرار می گیرند که این مساله درباره تلویزیون ها نیز صادق است. در نتیجه، با خرید یک تلویزیون ۴K افزون بر وضوح بالاتر نمایشگر، شاهد رابط کاربری و خدمات هوشمندتر، روشنایی بیشتر، رنگ هایی دقیق‌تر و حتی صدایی رساتر خواهید بود. پس اگر در پی تجربه ای بهتر از تماشای تلویزیون هستید گزینه های ۴K را مد نظر قرار دهید.

تلویزیون های 4K

تصویر فوق العاده تلویزیون ۴K : پس از برخی اشکالات اولیه در تبدیل برنامه های اچ‌دی به وضوح ۴K، تولیدکنندگان تلویزیون آن دوران را پشت سر گذاشته و تصویری شارپ‌تر حتی برای برنامه های اچ‌دی استاندارد را ارائه می کنند. به عنوان مثال، تماشای یک دیسک بلوری در یک تلویزیون ۴K می تواند به لطف ارتقا دقیق‌تر و شفاف‌تر کیفیتی بسیار بهتر از یک تلویزیون اچ‌دی استاندارد ارائه کند. اگرچه بیشتر برنامه هایی که مشاهده می کنید همچنان به صورت اچ‌دی پخش می شوند اما تماشای آنها در تلویزیون ۴K تجربه بهتری را رقم می زند.

تلویزیون های 4K

امکان ارتقاء محتوای نرم‌افزاری در تلویزیون ۴K : اگرچه شبکه های تلویزیونی همچنان با پخش برنامه های خود به صورت ۴K فاصله دارند اما تولید محتوای ۴K رو به افزایش است و کاربران به صورت روز افزون محتوای بیشتری را با این وضوح دانلود و استریم می کنند. شرکت های استریم ویدئو مانند نتفلیکس، آمازون ویدئو و وودو نیز محتوای ۴K بیشتری را نسبت به گذشته ارائه می کنند.

از سوی دیگر، به نظر می رسد دیسک های ۴K جدید برای نخستین بار طی سال جاری میلادی به همراه دستگاه های پخش کننده مخصوص روانه بازار خواهند شد که سامسونگ با پخش کننده بلوری ۴K مدل UBD-K8500 با برچسب قیمت ۴۰۰ دلار در این زمینه پیشرو است.

بر همین اساس می توانید یک تلویزیون ۴K الترا اچ‌دی ارزان را انتخاب کرده و چندان خود را با HDR درگیر نکنید تا زمانی که فرمتی مشخص توسط تولیدکنندگان تلویزیون پذیرفته شود و یا مدلی را خریداری کنید که از دو فرمت Ultra HD Premium و Dolby Vision پشتیبانی می کند تا نسبت به استفاده از دستگاه خود در آینده نیز خیالتان راحت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا