گوناگون

تمامی دستگاه‌ها در اجرای طرح سرشماری کشاورزی همکاری کنند

استاندار مازندران نقش فرمانداران و بخشداران در بحث سرشماری کشاورزی که از مهرماه شروع می شود را مهم دانست و گفت: همه دستگاه‌ها باید در اجرای این طرح مساعدت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار، امروز هشتم شهریور ماه 93 در جلسه شوراری برنامه ریزی استانداری مازندران گفت: هفته دولت به نام هفته آرامش و امید نامگذاری شده و ما مسائلی که این روزها می‌گذرد نباید به راحتی از آن بگذریم و مشکلات مردم بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: آن جایی که امکان واگذاری فعالیت‌ها وجود دارد باید به بخش خصوصی واگذار کرده و از بخش دولتی جدا کنیم.

فلاح تصریح کرد: مدیران ما به علت مشغله کاری فرصت بازنگری فعالیت‌ها ندارند و هفته دولت فرصت خوبی است تا مدیران یک بازنگری در فعالیت‌های خود داشته باشند.

استاندار مازندران تصریح کرد: اگر کارگروه‌ها خوب کار کنند و مدیران نظارت داشته باشند اجرای برنامه‌ها اثربخشی بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید همه طرح‌ها دارای پیوست محیط زیست باشد، ادامه داد: منابع طبیعی بخشی از زیرساخت‌های استان است و به عنوان نیاز عمومی برای مردم و دیگر دستگاه‌ها است.

فلاح اظهار کرد: ان شاءالله در ‌ماه‌های آینده رئیس جمهور سفری به مازندران خواهند داشت و باید مدیران از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: اکنون سال چهارم برنامه پنجم هستیم و لازم است همه ضعف‌ها و قوت‌ها و بحث‌های تاثیر‌گذار در برنامه‌ها احصا شود.

فلاح بحث بهره‌بری در تمام شئونات کاری را یک اصل دانست و گفت: باید تلاش کنیم بهترین صرفه جویی در هزینه را در این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت مشکلات بخش‌های تولیدی را دیده است گفت: مدیران باید آماده یک اقدامی وسیع با رویکرد جدید در کنترل بخش رکود و تورم باشند.

فلاح با بیان اینکه کارگروه‌ها واقعی تر با مسائل برخورد کنند، بیان کرد: برنامه ششم با وجود مشکلات برنامه پنجم و حتی چهارم باید با دقت و ژرف نگری بیشتری دنبال شود و اولویت برنامه ششم برخی از عقب ماندگی‌های برنامه پنجم است.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید خود احساس مسئولیت کنند و برنامه باید مبتنی بر واقعیات و تجربه‌ها باشد.

استاندار مازندران اظهارکرد: اشتغال کشاورزی در حدود 20 درصد است و بخش کشاورزی اولویت همه دولت‌ها بود.

وی افزود: تشکل‌ها باید تقویت شوند.

فلاح بحث آموزش کشاورزی را مهم دانست و افزود: باید بحث آموزش را به عنوان بهره‌بری تعریف کنیم چرا که در برخی محصولات بین تولیدات کشاورزان دانش آموخته با کشاورزان سنتی فرق وجود دارد.

وی نقش فرمانداران و بخشداران در بحث سرشماری کشاورزی که از مهرماه شروع می شود را مهم دانست و ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید در اجرای این طرح مساعدت کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا