گوناگون

تمام هشت بسته نظام سلامت در شهرستان بجستان اجرایی شد

81224731 5801535

به گزارش ایرنا، دکتر رضا احمدی روز پنجشنبه در جریان بازدید از بیمارستان آیت الله مدنی بجستان در خصوص بسته های هشت گانه برنامه تحول نظام سلامت، افزود : اجرای کامل این برنامه تحقق عدالت در سلامت ، کاهش هزینه های مردم ، بهبود و تقویت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد:ˈحضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای دانشگاهیˈ از جمله بسته های برنامه های طرح تحول نظام سلامت است که به منظور بهره مندی به موقع مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائم پزشکان متخصص در بیمارستانهای دولتی اجرا می شود.

وی ارایه به موقع خدمات درمانی، پاسخگویی 24 ساعته، تعیین تکلیف بیماران توسط متخصص مربوط در بخش اورژانس در حداقل زمان ممکن، انجام به موقع ویزیت بیماران، اعمال جراحی و افزایش رضایت مندی مردم را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

رییس دانشگاه علوم گناباد گفت : در این دستورالعمل بیمارستانهای شهرهای مختلف بر اساس ضریب محرومیت، درجه بدی آب و هوا، مرزی یا غیر مرزی بودن، جمعیت شهر و شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تسهیلات منطقه جهت جذب پزشک به چهار دسته تقسیم شده است که بر اساس آن بیمارستان آیت ا… مدنی بجستان جزء گروه الف قرار گرفته است.

دکتر احمدی افزود: در راستای اجرای این برنامه، مطب متخصصان تعطیل و کلینیک ویژه ای با حضور متخصصان در این بیمارستان راه اندازی شده است که میزان پرداختی بیماران در این کلینیک برای هر ویزیت، تنها سه هزار تومان است.

وی افزایش رضایتمندی مردم را از جمله اهداف اجرای این برنامه عنوان کرد و گفت: در همین راستا و با هدف استاندارد سازی خدمات بر اساس نیازها و انتظارات خدمات گیرندگان، عملیات اجرایی ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستانهای تحت پوشش آغاز شده و در حال انجام است.

وی بر رفع نواقص و مشکلات موجود تاکید و اظهار امیدواری کرد با تحقق کامل این برنامه شاهد کاهش آلام مردم باشیم.

دکتر احمدی، رایگان شدن زایمان طبیعی، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را از دیگر مزیت های اجرای این برنامه برشمرد.

مدیر داخلی بیمارستان آیت ا… مدنی بجستان نیز گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان برای ویزیت، در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه حدود پنج برابر رشد را نشان می دهد.

وحید حسینیان افزود: بیش از یک هزار و 150 بیمار در این مدت به کلینیک ویژه بیمارستان مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه رشد چشمگیری داشته است.

وی راه اندازی کلینیک ویژه با حضور متخصصان و کاهش ویزیت پرداختی مردم را علت این امر دانست و گفت: اجرای برنامه تحول نظام سلامت و کاهش هزینه های پرداختی در بیمارستانهای دولتی، موجب استقبال چشمگیر مردم از این بیمارستانها و افزایش تعداد مراجعین شده است.

وی افزود: در این مدت 500 بیمار داخلی در بیمارستان ویزیت شده اند که نسبت به مدت مشابه رشد شش برابری داشته است.

وی اظهار کرد: تعداد مراجعین به متخصصین اطفال و زنان و زایمان هم به ترتیب چهار و سه برابر رشد داشته است.

مدیر داخلی بیمارستان بجستان با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در این بیمارستان گفت: خوشبختانه تمام هشت بسته این برنامه در این بیمارستان اجرایی شده است و کلینیک ویژه بیمارستان با حضور چهار متخصص از خرداد ماه آغاز بکار کرده است.

حسینیان خاطرنشان کرد: در حالی که حق ویزیت در بخش آزاد برای هر بیمار 260هزار ریال است، مراجعین به کلینیک بیمارستان بجستان فقط 30هزار ریال پرداخت می کنند.

وی، طراحی اتاق دوستدار اطفال، تعویض سیستم سرمایشی، رنگ آمیزی بخش ها، تعویض پرده ها، بهبود کیفیت غذای بیماران و تعمیر دربها و تخت ها را از جمله برنامه های اجرا شده در راستای ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان عنوان کرد.

نماینده مردم شهرستان های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید حضور داشت که در جریان روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان آیت ا… مدنی بجستان قرار گرفت.

شهرستان بجستان با حدود 50هزارنفر جمعیت در 280کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است .

514/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا