گوناگون

تمجيد سايت آلماني از جواد نکونام

جام‌جهاني 2014 برزيل 8 روز ديگر آغاز مي‌شود و 32 تيم حاضر در اين رقابت‌ها در هشت گروه چهار تيمي برابر هم به ميدان مي‌روند.

به نقل از ايسنا، پايگاه ايترنتي bz-berlin در گزارشي به بررسي وضعيت تيم ملي فوتبال ايران پرداخته است که در زير مي‌خوانيم.

نحوه صعود:

تيم ملي ايران تاکنون سه بار در جام جهاني حضور داشته اما هيچگاه موفق نشده است از گروه خود در مرحله مقدماتي صعود کند. شاگردان کي‌روش در برزيل نيز کار سختي را پيش روي دارند و بايد براي صعود از گروه خود با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني‌وهرزگوين بجنگند.

ايران بازي‌هاي انتخابي جام‌جهاني را با پيروزي خارج از خانه برابر ازبکستان آغاز کرد. در ادامه 2 نتيجه ضعيف برابر قطر و لبنان باعث نگراني هواداران فوتبال ايران شد. بازي‌هاي انتخابي جام‌جهاني به روز‌هاي اوجش نزديک مي‌شد و کمتر کسي براي ايران شانس صعود مستقيم به جام‌جهاني متصور بود. در نهايت کسب 3 پيروزي در 3 بازي آخر ايران در اين رقابت‌ها باعث شد تا تيم کارلوس کي‌روش بالاتر از کره‌جنوبي به عنوان تيم نخست جواز حضور در اين رقابت‌ها را به دست آورد.

ستاره: جواد نکونام

ستاره تيم ملي فوتبال ايران جواد نکونام، کاپيتان اين تيم است که در مرکز زمين فعاليت مي‌کند. هافبک شوتزن ايراني که 136 بار پيراهن تيم ملي ايران را پوشيده است و سابقه بازي در جام جهاني آلمان را نيز در کارنامه خود دارد. نکونام اين فرصت را دارد که رکورد بازي علي دايي را در فوتبال ايران بشکند و به نام خود ثبت کند. هافبک ايراني الکويت که 6 سال در ليگاي اسپانيا توپ زد، پس از بازگشت به فوتبال ايران به تيم استقلال پيوست و با اين تيم به قهرماني در ليگ رسيد و در ليگ قهرمانان آسيا نيز تا مرحله نيمه نهايي صعود کرد.

از ديگر بازيکنان بزرگ ايراني که مي توانند در جام جهاني ستاره تيم ملي ايران لقب گيرند اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد هستند که در مرحله انتخابي جام جهاني بازي هاي خوبي را از خود به نمايش گذاشتند.

سرمربي:

کارلوس کي‌روش سرمربي پيشين رئال مادريد در آوريل 2011 هدايت تيم ملي ايران را به دست گرفت و در نخستين ديدار مقدماتي جام جهاني با نتيجه چهار بر صفر موفق به شکست مالديو شد. اين مربي پرتغالي نقشي موثر در حضور برخي بازيکنان ايراني داشت که در خارج از کشور حضور داشتند. البته هنوز معلوم نيست که اين مربي پرتغالي پس از جام جهاني 2014 نيز سرمربي ايران باشد يا خير.

انتظارات:

ايران با هدايت کارلوس کي روش تيمي دفاعي ومنظم در خط هافبک بوده است . ايران در بازي هاي انتخابي جام جهاني در 14 بازي تنها هبت بار گل خورد. جلال حسيني مدافع پرسپوليس رهبر خط دفاعي ياران محسوب مي‌شود و به نظر بايد شاهد بازي‌هاي دفاعي از ايران در جام جهاني باشيم.

بازيکنان تيم ملي ايران در خط ها‌فبک بسيار فشرده و نزديک به هم کار مي‌کنند. آندرانيک تيموريان و جواد نکونام دو بازيکن اصلي ايران در مرکز زمين هستند که وظيفه‌شان حفظ توپ و پايه ريزي حملات است. در کنار اين دو بازيکن مسعود شجاعي و اشکان دژاگه بازي مي‌کنند.به نظر مي‌رسد تنها گزينه ايران در خط حمله رضا قوچان نژاد باشد، چرا که با زدن 9 گل در يازده بازي ملي توانسته خودش را به خوبي اثبات کند.

*برنامه بازي‌هاي ايران در جام‌جهاني:

ايران – نيجريه 26 خرداد در ورزشگاه بائيکسادا شهر کوريتيبا

ايران – آرژانتين 31 خرداد در ورزشگاه مينه‌رائو شهر بلوهوريزنته

ايران – بوسني‌وهرزگوين 4 تير ورزشگاه فونته‌نوآ شهر سالوادور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا