گوناگون

تمرکز دبیرکل حزب الله لبنان بر سه موضوع اساسی/ ارائه تصویری واضح از نقشه آمریکا در منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر، “سید حسن نصرالله ” دبیر کل حزب الله لبنان امشب در اظهاراتی درباره آخرین تحولات سوریه، لبنان و نبرد با رژیم صهیونیستی ابراز نظر کرد.

برخی نکات سخنرانی جدید دبیرکل حزب الله لبنان به تامل و بررسی بیشتر و نتیجه گیری های لازم نیاز دارد که در این بخش به آنها اشاره کرده ایم؛

نخست؛ نبرد علیه رژیم صهیونیستی

۱٫ باور پیروزی مقاومت؛ طی چند دهه اخیر حزب الله و محور مقاومت همواره در نبرد با رژیم صهیونیستی پیروز بوده و این مسئله به باوری تغییر ناپذیر تبدیل شده است.

۲٫ خیانتکاران به اسلام؛ مرتبط کردن اقدامات گروههای تروریستی به اسلام (با طراحی صهیونیستها) یک جنایت بزرگ و خیانت در حق اسلام است.

۳٫ توان بازدارندگی مقاومت لبنان در برابر دشمن صهیونیستی همیشه در حال افزایش و تقویت است ودر این موضوع حد و مرزی وجود ندارد.

۴٫ عوامل اصلی تقویت محور مقاومت؛ کمکهای ایران و سوریه در تقویت توان بازدارندگی مقاومت قابل چشم پوشی نیست.

۵٫ هراس رژیم صهیونیستی از برقراری آرامش و ثبات در لبنان نشانه ای واضح از شکست تل آویو در برابر مقاومت است.

۶٫ اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی به خاطره ها پیوسته است.

۷٫ واکنش حزب الله در برابر هر گونه دخالت مرزی رژیم صهیونیستی در لبنان قاطع و مستحکم خواهد بود.

دوم؛ سوریه

۱٫ اذعان جبهه مخالف به درستی تحلیل مقاومت لبنان؛ تمام تحلیلهای حزب الله درباره سوریه درست بود و جریانهای سیاسی لبنانی و منطقه ای به طور پشت پرده دیدگاه ما را تایید کرده و از حزب الله قدردانی کرده اند.

۲٫ سوریه؛ قلب جهان عرب، حامی کشورهای عربی و  تنها کشور عربی که با رژیم صهیونیستی وارد معامله نشده است.

۳٫ هنوز جزئیات مهمی از جنگ جهانی علیه سوریه بر ملا نشده و  تا یک سال دیگر شاهد افشا شدن مسائل پشت پرده بسیاری خواهیم بود.

۴٫ “ارائه تصویری واضح از طرح آمریکا برای منطقه ؛ ایجاد کشورهایی در منطقه به تعداد گروههای مسلح” :  طرح تجزیه کشورهای منطقه به چندین کشور مجزا که در هر کدام از آنها یک گروه مسلح همچون داعش، النصره و … یک کشور خودمختار داشته باشند. در این طرح همچون گذشته موضوع قومیتها مطرح نیست و طرح بزرگتر و خطرناکتری دنبال می شود.

۵٫ انگلیس عامل اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه و پیامدهای بعدی و معضلات مرتبط به آن بوده است.

۶٫ سوریه الگوی اصلی تکرار طرحهای استعماگران در منطقه بوده است؛ در این طرح آمریکا  دیگر کشورهای غربی با همه توان و گسیل تروریستهایی از کل  جهان در تلاش برای شکست محور مقاومت بودند.

۷٫ توطئه علیه سوریه شکست خورده است و پایداری رهبری، ملت و ارتش سوریه علت اصلی شکست این جنگ جهانی بوده است.

۸٫ “نقاب از چهره تروریستها افتاده است”؛ تروریستهای بازگشته از سوریه به معضلی منطقه ای و جهانی تبدیل شده و کشورهای جبهه متخاصم سوریه به تازگی به این مسئله پی برده اند.

۹٫ “نقش رژیم صهیونیستی در تحولات سوریه بر ملا شده است”.

۱۰٫ دیدار سران ائتلاف مخالفان سوری با گروههای شکست خورده و معلوم الحال نظیر منافقین نشانه آشکار شکست گروههای تروریستی در سوریه است.

۱۱٫ پیروزی محور مقاومت در سوریه به معنای شکست گروه دیگر (تروریستها) است و گروههای مسلح دیگر امکان پیروزی را از دست داده اند.

۱۲٫ جبهه متخاصم سوریه طرح شکست برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می کند. تهدیدات گروههای تروریستی داعش، النصره و القاعده علیه مردم سوریه در راستای عدم مشارکت آنها در انتخابات بخشی از این طرح خطرناک است.

۱۳٫ طرحی که در سال ۲۰۰۶ با عنوان خاورمیانه بزرگ در لبنان شکست خورد در سال ۲۰۱۱ با نسخه ای جدید در سوریه به اجرا درآمد. تنها مکان اجرای طرح غربیها از لبنان به سوریه تغییر کرده است.

۱۴٫ “پیش بینی تحولات آینده”؛ کشورهایی که زمانی علیه سوریه توطئه می کردند برای ارتباط با این کشور پیشقدم خواهند شد.
سوم؛ لبنان

۱٫ مقاومت در بین مردم لبنان رسوخ کرده و نهادینه شده است؛ بحث درج کلمه “مقاومت” در بیانیه وزارتی دولت لبنان به میزان ایجاد این باور در بین مردم، اهمیت ندارد.

۲٫ لبنان در مرحله سرنوشت ساز و حساسی قرار دارد و هنوز فرصت تصمیم گیری جریانهای سیاسی بدون دخالت خارجی وجود دارد.

۳٫ معرفی گزینه چالشی (سمیر جعجع توسط جریان ۱۴ مارس) در راستای جلوگیری از رسیدن گزینه اصلی و جدی ریاست جمهوری در لبنان (میشل عون) به کرسی مورد نظر است. همه می دانند که گزینه چالشی مطرح شده هیچ بختی برای ریاست جمهوری در لبنان ندارد و این یک بازی سیاسی است.

۴٫ طرح اصلی مورد نظر برخی جریانهای سیاسی در لبنان معرفی گزینه چالشی در راستای تمدید مهلت ریاست جمهوری فعلی (میشل سلیمان) بود که شکست خورد و به جایی نرسید.

۵٫ حزب الله به اتهامات درباره مسئولیتش در ایجاد خلاء سیاسی در لبنان پاسخی نمی دهد اما هرگز تسلیم بازیهای سیاسی نخواهد شد و با ریاست جمهوری گزینه های ضد محور مقاومت صریحا مخالف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا