گوناگون

تنها هفت طرح ورزشی در چهار دور سفر دولت گذشته اجرا شد/ تخصیص بی سابقه اعتبار به ورزش ایلام در دولت یازدهم

81208417 5773088

به گزارش ایرنا، «فرزاد فتاحی» در نشست خبری خبرگزاری ها و مطبوعات محلی ایلام اظهار کرد: دولت تدبیر و امید امسال 200 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت ها، فعالیت های ورزشی و بخش جوانان استان اختصاص داده که در هیچ دولتی سابقه نشده است.

وی ادامه داد: پارسال در دولت گذشته اعتبارهای ملی و استانی حوزه ورزش و جوانان استان در مجموع 50 میلیارد ریال بود که از این مقدار تنها 70 درصد تخصیص یافت.

وی تاکید کرد: بودجه بخش ورزش و جوانان ایلام در دولت تدبیر و امید با تصویب اعتبار 200 میلیارد ریالی در سال 93 چهار برابر افزایش یافته که نوید بخش روزهایی خوش برای ورزش استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام افزود: در طول چهار دور سفر استانی دولت های نهم و دهم با آن همه تبلیغات گسترده تنها 13 طرح ورزشی برای اجرا در ایلام مصوب شد که در عمل فقط هفت طرح از آنها به مرحله اجرا رسید.

فتاحی گفت: تکمیل طرح های ورزشی استان نیازمند تخصیص اعتبارهای کلان و متعدد بود که در جریان سفر اردیبهشت گذشته هیات دولت یازدهم به ایلام بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز تخصیص یافت که در تاریخ ورزش ایلام بی نظیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای ورزش این استان پیش از سفر دولت تدبیر و امید به 70 میلیارد ریال نیز نمی رسید که با بهره گیری از تجربه سال های گذشته و با رایزنی و برقراری پیوندهای موثر با مسوولان ارشد استان و کشور نیازهای اصلی جامعه ورزش به خوبی شناسایی، ارزیابی و هدف گذاری شد.

فتاحی اضافه کرد: پیش از سفر کاروان تدبیر و امید به استان، نشستی در نهاد ریاست جمهوری برگزار که در آنجا مسائل و نیازمندی های ورزش ایلام تبیین و اعلام شد و در حالی که سیاست های کلی سفر تکمیل طرح های دارای 75 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی بود، توانستیم شمار طرح های مشمول در سفر استانی را از یک طرح به چندین پروژه افزایش دهیم.

** مجموعه ورزشی غدیر پیشانی ورزش استان ایلام

فتاحی ادامه داد: مجموعه ورزشی غدیر ایلام با وجود گشایش رسمی در دولت گذشته اما هنوز تکمیل نشده و تاکنون به بهره برداری و استفاده کامل هم نرسیده که برای تکمیل آن به 65 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در رایزنی ها و پیگیری های دامنه دار با دولت به کمک استاندار ایلام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از سفر کاروان تدبیر و امید به استان 65 میلیارد ریال برای تکمیل این مجتمع مصوب شد که با تخصیص 100 درصدی آن در سال جاری این طرح تا پایان سال 93 به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری ایلام اکنون برای برگزاری مسابقه های ورزشی داخلی و خارجی هیچ مشکلی ندارد، با وجود این کیفیت اجرای طرح را هیچگاه فدای شتاب و کمیت در روند ساخت این مجموعه ورزشی به عنوان سرمایه ای بزرگ برای مردم استان نخواهد شد و به همین علت تاکنون این مجتمع مورد استفاده قرار نگرفته است.

فتاحی بیان کرد: درهای این ورزشگاه پس از تکمیل و تجهیز نهایی به روی علاقه مندان و برای استفاده آنان گشوده خواهد شد.

وی افزود: ورودی اصلی ورزشگاه دارای طرحی شکیل، زیبا و منحصر به فرد در تمام کشور است که مسوولان وقت شرکت توسعه در دولت قبلی سعی در اجرای طرحی ساده و معمولی داشتند که به شدت از اجرای آن طرح معمولی جلوگیری به عمل آمد و اکنون طرح بی نظیر اصلی در حال اجراست.

مدیرکل ورزش و جونانان ایلام یادآور شد: پیست «تارتان» مجموعه غدیر نیز برای تکمیل به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که همه بخش های این مجموعه از جمله فضای سبز و توقفگاه که دارای ردیف اعتباری نبود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و نواقص آن نیز برطرف و تکمیل شود.

** استخر سرپوشیده آبدانان در پایان راه

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: استخر سرپوشیده آبدانان نیز از جمله طرح های نیمه تمامی است که در نشست نهاد ریاست جمهوری مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، چرا که این استخر پس از دو سال به علت کمبود اعتبار ملی و نبود ردیف بودجه ای با پیشرفت فیزیکی 76 درصدی تعطیل شده بود.

فتاحی افزود: در نتیجه مذاکره های طولانی، مسوولان نهاد به تخصیص 10 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح رضایت دادند که پنج میلیارد ریال آن از محل اعتبارهای ورزش و جوانان و پنج میلیارد ریال نیز از محل منابع نهاد ریاست جمهوری تامین شد.

** سرسرای تیراندازی ایلام بی نظیر در کشور و بستری برای توسعه استان

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: سرسرای تیراندازی ایلام نیز دیگر طرحی بود که مدیریت ورزش استان سرسختانه برای تکمیل آن تاکید و اصرار داشت و این مکان مجهز و منحصر به فرد پس از ورزشگاه 15 هزار نفری غدیر بزرگترین سرمایه اجتماعی، ورزشی محسوب می شود.

فتاحی اعلام کرد: این سرسرای ورزشی پس از بهره برداری و گشایش به خوبی ارزش و اهمیت خود را نشان خواهد داد به گونه ای که در بخش های مختلف حتی غیر ورزشی نقش موثری در توسعه و پیشرفت استان خواهد داشت.

وی بیان کرد: سرسرای تیراندازی ایلام دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته برای برگزاری رقابت های بین المللی است و یکی از بزرگترین و بهترین طرح های کشور است که برای تکمیل به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل ورزش و جونان ایلام افزود: برای این طرح ورزشی تجهیزات کامل در اندازه و شان رقابت های بین المللی در نظر گرفته شده که از مکان ورزشی معمولی به محلی برای برگزاری رقابت های بین المللی تبدیل شد.

فتاحی سرسرای وزنه برداری شهرستان ایوان را دیگر پروژه ورزشی استان دانست که برای نصب تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و رفع برخی نواقص نیازمند 9 میلیارد ریال اعتبار است که امسال از محل اعتبارات تبصره 22 مبلغ 350 میلیون ریال برای رفع نواقص آن در نظر گرفته شد.

وی در ادامه از کمک ها و پیگیری ها گسترده استاندار، معاون برنامه ریزی وی به همراه «علی محمدی» نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبارهای کافی و بی سابقه در دولت یازدهم به ورزش استان قدردانی کرد.

** ورزش ایلام در مسیر بالندگی

فتاحی یادآور شد: احداث خانه ژیمناستیک استان ایلام از مصوبه های سفر دوم هیات دولت پیشین بود که تکمیل این طرح نیمه تمام نیاز به اعتبار داشت که با تخصیص اعتبار طرح آماده خواهد شد.

وی تاکید کرد: با تخصیص به موقع اعتبارهای سال جاری ورزش استان دچار رشد و دگرگونی چشمگیر خواهد شد و طرح های ورزشی نیمه تمام نیز تکمیل می شود.

** احداث گنجینه آثار شهدای ورزشکار در چوار

فتاحی افزود: مجموعه ورزشی چوار از دیگر طرح هایی است که برای زهکشی، زیرساخت، هموارسازی زمین و چمن کاری آن 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که اکنون در حال اجراست و تا پایان تیرماه امسال تکمیل می شود.

وی از انجام رایزنی ها با دفتر مقام معظم رهبری برای تکمیل و توسعه این طرح خبر داد که با تخصیص 65 میلیارد ریال اعتبار گنجینه آثار شهدای ورزشکار کشور در چوار احداث خواهد شد.

وی گفت: دفتر مقام معظم رهبری موافقت خود را برای اختصاص کمک و اجرای طرح گنجینه آثار شهدای اعلام کرده که بزودی پس از اختصاص اعتبارهای لازم و کافی این مکان که در کشور بی نظیر است اجرا و احداث خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: ورزشکاران این استان پارسال موفق به کسب 45 عنوان آسیایی، بین المللی و جهانی شدند که در طول تاریخ استان بی نظیر و بیانگر توان و استعداد جوانان ایلام است.

فتاحی اظهار کرد: ایلام سال گذشته میزبان 24 رقابت ورزشی کشوری بود که مدیریت استان امسال نیز برای میزبانی 30 مسابقه کشوری در استان برنامه ریزی کرده است.

فتاحی تاکید کرد: نخبه پروری، شناسایی استعدادهای ناب ورزشی و جوانان موفق، تکمیل طرح های ناتمام، میزبانی مسابقه های داخلی و خارجی گسترش ورزش همگانی، حایت از ورزشکاران و جوانان موفق و نخبه و تقویت و توسعه سازمان های مردم نهاد در زمره مهمترین رویکردها و برنامه های ورزش و جوانان استان ایلام در سال جاری است.

** نجات فروشگاه های ورزشی از ورشکستگی

فتاحی گفت: ورزش امروزه در سبد خانواده های ایلامی جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده و حتی فروشگاه های ورزشی در ایلام نیز رونق گرفته اند و خانواده ها از ورزش بسیار استقبال می کنند در حالی که تا همین چند سال پیش وضعیت این گونه نبود و خانواده انتظار داشتند که اداره کل باید تمام وسایل و نیازمندی های فرزندان آنان از لباس و گرمگن و توپ تامین کند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اظهار کرد: تغییر این طرز فکر و تلقی مدت ها وقت و انرژی برد و اکنون در نتیجه فرهنگ و جریان سازی همانند آنچه در استان های دیگر می گذرد، مردم ایلام برای ورزش فرزندان خود هزینه می کنند که این نه تنها بار بزرگی از دوش اداره کل برداشت بلکه فروشگاه های ورزشی در حال رکود و ورشکستگی استان را از بحران رهانید.

** ساخت مجموعه نمونه کشوری برای ورزش بانوان ایلامی

فتاحی گفت: یکی از کمبودهای ورزش استان نبود مجتمع اختصاصی ورزش بانوان است و با وجود این که ساخت این مکان در سفر دوم دولت گذشته به ایلام تصویب شد، اما به سبب بی توجهی و اختصاص ندادن اعتبار اجرای این طرح محقق نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان وی افزود: سال گذشته با تخصیص اعتبار 500 میلیون ریالی مطالعه و بررسی های کارشناسی برای ساخت این مجموعه آغاز شد که قرار است مجتمع ورزشی ویژه بانوان در گستره هفت هزار و 800 مترمربع و در فضای کامل و سراسر سرپوشیده احداث شود.

وی ادامه داد: کار ساخت این مجموعه که از هر حیث در کشور نمونه و بی نظیر است به زودی با کمک 10 میلیارد ریال از سوی استانداری ایلام آغاز می شود.

فتاحی یادآور شد: تکمیل این مجموعه که در مدت سه سال اجرا و ساخته می شود، نیازمند 180 میلیارد ریال اعتبار است.

** تکمیل و تجهیز طرح های ورزشی ایلام نیارمند 530 میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: اکنون 54 طرح ورزشی در استان در حال اجرا و ساخت است که تکمیل و تجهیز آنها به 530 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فتاحی افزود: رویکرد این دستگاه اجرایی عدالت در توزیع امکانات و تناسب در توسعه زیرساخت های ورزشی در شهرستان های استان است که امسال با حساسیت و توجه ویژه ای این کار در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: امسال در توسعه امکانات، تجهیز طرح ها و اجرای فضاهای ورزشی به شهرستان های آبدانان، سیروان، چرداول و ملکشاهی بیشترین توجه خواهد شد تا سرانه ورزشی آنها تا پایان سال به میزان انتظار افزایش یابد.

مدیرکل ورزش و و امور جوانان استان ایلام گفت: توسعه ورزش استان و رساندن ایلام به جایگاه واقعی خود در ورزش کشور نیازمند هم افزایی، کمک و حمایت مردم و مدیریت ارشد استان در کنار همکاری دستگاه های اجرایی و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است. ک/3

540/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا