گوناگون

تنها 4 واحد تولیدی اشتغالزای خرم آباد موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال خرم آباد به بیان چگونگی ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه پرداخت و اظهار داشت: بررسی های صورت گرفته طی شش ماه اخیر در مورد وضعیت اشتغال دستگاه های اجرایی حاکی از این بود که بسیاری از دستگاه های اجرایی تمایلی به ثبت حتی یک فرصت شغلی نداشته اند.

وی تعداد واحدهای اشتغالزایی که از ابتدای سال 93 به بانک ها معرفی شده اند را 18 واحد برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه از این تعداد هنوز 14 واحد موفق به دریافت تسهیلات از بانک های عامل نشده اند و تنها چهار واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شده اند که بایستی هر چه زودتر تکلیف این واحدها مشخص شود.

فرماندار خرم آباد بیان داشت: 129 طرح توسط کارگروه اشتغال تصویب شده و برای معرفی به بانک ها آماده است که از بانک های عامل انتظار می رود برای پرداخت تسهیلات این طرح ها همکاری لازم را به عمل آورند.

خجسته پور گفت: در صورتیکه مشکلات این 14 واحد رفع نشود واحدهای دیگری جایگزین شده و برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی خواهیم کرد.

وی وضعیت فرهنگ کار در لرستان را نامناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: به علت ضعف فرهنگ کار بسیاری از مردم شهرستان های استان برای پیدا کردن کار به دستگاه ها و نهادهای مختلف مراجعه می کنند بطوریکه روزانه حجم زیادی از مردم جویای کار به فرمانداری شهرستان خرم آباد سر می زنند.

فرماندار خرم آباد افزود: مردم باید برای پیدا کردن کار به بنگاه های کاریابی که در سطح تمامی شهرستان ها فعال هستند مراجعه کنند.

خجسته پور از مدیران واحدهای تولیدی خواست در بکارگیری نیروهای خود از ظرفیت بنگاه های کاریابی استفاده کنند چرا که پذیرفتن نامه نمایندگان مردم در مجلس برای استخدام فردی در واحدهای تولیدی خیانت به افرادی است که در بنگاههای کاریابی نام نویسی کرده و یا در این بنگاه ها فعالیت می کنند.

بنابر این گزارش در این جلسه مقرر شد سه کارگاه تولیدی در صورت تصویب کارگروه اشتغال استان برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شوند.

همچنین مقرر شد ظرف مدت یک هفته آینده دستگاه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی استان اطلاعاتی در خصوص عدم موفقیت 14 واحدی که نتوانسته اند تسهیلات دریافت کنند ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا