گوناگون

مشکلات حوزه نخبگان زنجان باید آسیب شناسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری ظهر سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نخبگان، مخترعین و شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای پشتوانه مناسب در زمینه توسعه فناوری است افزود: نخبگان استان به حمایت و فعالیت بیشتری نیاز دارند.

وی ادامه داد: در خصوص توسعه طرح‌های دانش‌بنیان همواره تاکیدات بسیاری از سوی مسئولان به خصوص مسئولان ارشد نظام وجود دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه به رغم برنامه ریزی های صورت گرفته هنوز مشکلات حوزه نخبگان کشور رفع نشده است افزود: با توجه به فعالیت های صورت گرفته در طول 10 سال گذشته باید مشکلات این حوزه رفع می‌شد اما به نظر می‌رسد اشکالات به طور مناسب رفع نشده است حال آنکه آسیب‌شناسی و بررسی اشکالات می‌تواند در اتخاذ رویکردهای مناسب بسیار تاثیرگذار باشد.

انصاری لزوم برخورداری از منابع مالی قوی و مطمئن را در زمینه توسعه حوزه نخبگان دانست و گفت:  بدون منابع مالی مطمئن نمی‌توان به نتایج مطلوب دست یافت و در فعالیت‌ها و اقدامات اقتصادی مراحلی وجود دارد که با در نظر گرفتن و به کار بستن آن می‌توان به اهداف مورد نظر در هر حوزه‌ای دست یافت.

استاندار زنجان با بیان اینکه برنامه های توسعه کشور با عنوان توسعه دانش‌بنیان طرح‌ریزی شده بود ولی فرآیند مطلوبی نداشته است افزود: نکته قابل توجه این است که با وجود جدی بودن این امر در کشور هنوز مشکلات حوزه دانش‌بنیان روان‌سازی و حل نشده است.

انصاری افزود: کسب افتخار در حوزه دانش‌آموزی دلیلی بر پیشرفت از مراحل پایه‌ای نیست و باید بکوشیم تا آموزش‌های مناسب را در همه مراحل سنی و رسیدن به توسعه علمی و دانش‌بنیان و نیز توسعه اقتصادی مناسب داشته باشیم.

وی گفت: آنچه در این نمایشگاه عرضه شده تمام توان و پتانسیل نخبگان و استعدادهای برتر استان نیست و پتانسیل استان فراتر از این بوده و نیاز به حمایت و فعالیت بیشتر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا