گوناگون

تهیه سند راهبردی و توسعه شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار مهر، تقی کرمی عصر یک شنبه در کارگروه برنامه‌ ریزی شهرستان مرند با بیان اینکه سند راهبردی و توسعه مرند با هدف متمرکز کردن و ساماندهی برنامه ها و اجرای پروژه های عمرانی به ترتیب اولویت، تدوین می شود گفت: شهرستان ویژه مرند پتانسیل های کشاورزی و اقتصادی را در آذربایجان شرقی دارد که باید برای استفاه از این ظرفیت ها به جذب سرمایه گذار توجه کرد.

وی در خصوص روژه های عمرانی این شهرستان نیز گفت: برای 98 طرح نیمه تمام شهرستان مرند 140 میلیارد اختصاص یافته که باید مدیران ادارات مختلف برای جذب همه اعتبارات تخصیص یافته تلاش جدی کنند.

کرمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کمبود آب کشاورزی از جمله دغدغه های کشاورزان این شهرستان است، گفت: باید کشاورزان در مصرف یهینه آب تلاش خود را بکنند و از سیستم های نوین و جدید آبیاری کشاورزی استفاده کنند.

وی در خصوص شبکه فاضلاب مرند نیز گفت: متاسفانه این طرح در طول بیش از 15 سال پیشرفت 45 درصدی داشته است و در سال جاری نیز فقط به آن 17 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است که مسلما ناکافی است.

کرمی همچنین راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی مرند را جزء مطالبات جدی مردم این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: تکمیل بزرگراه‌های مرند – جلفا و مرند – بازرگان نیز در دستور کار فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا