گوناگون

توانمندسازی مهمترین اصل بازگشت به زندگی عادی برای معتادان بهبود یافته است

81178684 5721172

حسن حاجی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتیاد بلای خانمانسوزی است که گرفتار شدن در دام آن آسیب های دیگری را نیز به فرد ، خانواده و جامعه تحمیل می کند.

وی بیان کرد:یکی از معضلات موجود در سر راه افرادی که اعتیادشان را ترک می کنند،عدم توانمندی و اعتماد جامعه برای بازگشت مجدد به سر کار، فعالیت و حضور موثر درجامعه و همراهی با خانواده است.

حاجی پور اظهار کرد: افراد با گرفتاری در دام اعتیاد، شغل، خانواده، جایگاه اجتماعی و سلامت خود را از دست می دهند اما با ترک آن به دلایل متعددی از جمله عدم پذیرش جامعه قادر به کسب دوباره جایگاه و داشته های قبل خود نیستند.

وی گفت: به همین دلیل بر این اعتقادیم که توانمندسازی فرد بهبود یافته و نیز آموزش مهارتهای زندگی و ارایه کمک های مشاوره می تواند موجب افزایش توان فرد و تضمین بازگشت او به زندگی عادی و عدم بازگشت به اعتیاد شود.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: به همین دلیل راه اندازی مرکز توانمندسازی بهبود یافتگان در دستور کار قرار گرفت و هم اینک این مرکز آماده بهره برداری و ارایه خدمات به بهبودیافتگان با هدف کمک به بازگشت آنان به زندگی عادی با کیفیت مطلوب است.

وی با بیان اینکه فعالیت مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبود یافتگان در کشور و استان بی سابقه است، افزود: این مرکز ویژه بهبودیافتگان ترخیصی است که هر فرد سه ماه فرصت دارد تا به شکل رایگان و با یارانه دولتی از خدمات مرکز بهره مند شود.

وی اظهار کرد: در صورت توانمندشدن فرد پس از این مدت اقامت در مرکز می تواند به جامعه بازگشته و فعالیت و زندگی عادی را آغاز نماید.

وی گفت: در صورت تشخیص کارشناسان مبنی بر عدم توانمندی وی برای حضور در جامعه مدت اقامت سه ماه دیگر تمدید می شود اما هزینه خدمات مرکز از فرد دریافت می گردد.

وی اظهارکرد: در این مدت افراد تا زمان پیدا شدن شغل موثر و کسب مهارتهای ورود به جامعه زیر نظر نظارتی هستند و هیچگونه مواد مخدری را نباید استفاده کنند.

این مسوول گفت: این مرکز دارای 30 نفر ظرفیت اقامتی است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.ک/3

7496/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا