گوناگون

توانمندی های خیرین مدرسه ساز استان اردبیل معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قرآن نویس ظهر پنجشنبه در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل اضافه کرد: در این راستا تلاش می شود اولین سایت ویژه خیرین استان راه اندازی شود.

وی راه اندازی و تاسیس موزه خیرین استان برای اولین بار در کشور را در این راستا عنوان کرد و تصریح کرد: این طرح هم اکنون در دست مطالعه و طراحی است و قرار است در ساختمان مجمع خیرین اردبیل ایجاد شود.

به گفته رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان در این موزه زندگینامه، عکس، بیوگرافی، اقدامات انجام شده خیرین از گذشته تاکنون و نیز تندیس برخی از خیرین به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ماندگاری، تکریم و معرفی خیرین استان، ثبت اطلاعات عمومی و تشویق برای جذب خیرین بیشتر را از اهداف راه اندازی این موزه برشمرد.

قرآن نویس همچنین با بیان اینکه تا پایان سال 92 خیرین این استان بیش از 208 میلیارد تومان تعهد مدرسه سازی داشته اند، تصریح کرد: از این میزان تاکنون 352 مدرسه در قالب هزار و 434 کلاس درس از سوی خیرین اردبیل احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن 25 پروژه با 125 کلاس درس از سوی خیرین تاکید کرد: سال 92 درخشان ترین سال در مشارکت خیرین برای مدرسه سازی بود و ساخت 26 مدرسه از سوی خیرین استان آغاز شد.

قرآن نویس با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه ساز استان طی سال های اخیر اضافه کرد: تکمیل این مدارس مشکل اعتباری ندارد و تمام پروژه های آغاز شده توسط خیرین اجرا خواهد شد.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جشنواره هدف از بعثت پیامبر را تزکیه و تعلیم عنوان کرد و بیان داشت: پیامبر اسلام تاکید داشتند که باید مراکز تعلیم، تربیت و دانش توسعه یابد و این اهمیت علم آموزی را نشان می دهد.

حجت الاسلام محمدرضا سرداری آرایش و آرامش اجتماعی را در کسب علم و ارتقاء جایگاه آن در مدارس دانست و عنوان کرد: چراکه اگر جهل و نادانی زیاد باشد جامعه از هم پاشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز این بار سنگین مسئولیت بر دوش خیرین مدرسه ساز قرار گرفته است، تاکید کرد: بی شک توسعه علم و دانش در کشور مدیون خیرین مدرسه ساز کشور و این استان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا