گوناگون

توجه به اقتصاد مرزي محور كارهاي تحقيقاتي در فرماندهي انتظامي كردستان است

عليرضا قهرماني در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در دفتر تحقيقات كاربردي در استان كردستان افزود: با تاسيس و راه اندازي دفتر تحقيقات كاربردي در فرماندهي انتظامي كردستان، اقتصاد مرزی به عنوان موضوع اصلي و مهم تعیین و در اولويت فعاليت هاي اين دفتر قرار گرفت.

وي ادامه داد: اقتصاد مرزی به مجموع فعالیت های گفته می شود که در نواحی مرزی برای معیشت و اقتصاد ساکنان مرز انجام می گیرد كه این اصطلاح شاید اولین بار توسط  نیروی انتظامی  در جامعه ایران مطرح و به عنوان یک شاخه مطالعاتی انتخاب شد.

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي كردستان گفت: انتخاب اين موضوع نشان می دهد كه نیروی انتظامی در کنار اقدامات و فعالیت های خود برای برقراری نظم و امنیت برای مردم دغدغه معیشت، زندگی و اشتغال آنها را نیز دارد هر چند در این رابطه  شاید مسئولیت قانونی نداشته باشد.

وي بيان كرد: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کردستان در راستای این وظیفه و ماموریت محوله در ابتدا اقدام به برگزاری نشست های علمی در قالب اتاق فکر و میزگرد برای تعریف و مفهوم شناسی این اصطلاح با حضور اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و سازمانی کرد.

قهرماني يادآور شد: پس از مفهوم سازی، اقدام به انجام طرح های تحقیقاتی، تالیف و ترجمه کتاب در خصوص اقتصاد مرزی و معیشت مردم مرزی در استان کردستان نمود.

وي با اشاره به ديگر اقدامات صورت گرفته در اين بخش عنوان كرد: از طرفی دیگر برای آشنایی با فعالیت های سایر کشورها در خصوص معیشت مرزنشینان، اقدام به  ترجمه کتاب های در این خصوص كرد.

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي كردستان اظهار داشت: در خصوص اقدامات انجام گرفته با موضوع معیشت مرزنشینان در مرز امریکا و مکزیک، جنوب شرق آسیا مانند تایلند، کامبوج، لائوس و ویتنام نموده که می تواند برای تصمیم گیران  بسیار مفید باشد.

وي افزود: براساس اهداف و چشم اندازهای  تعیین شده توسط سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا، دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی استان کردستان باید به قطب علمی و صاحب نظر در کشور در خصوص اقتصاد مرزی برسد.

قهرماني گفت: هم اکنون دفتر تحقیقات کاربردی دارای نشریه علمی در قالب فصلنامه است که مدت چهار سال است به طور منظم و مستمر منتشر می شود و افراد صاحب قلم می توانند مقالات خود را به سایت  اینترنتی این دفتر http://kurdestan.jrl.police.ir// یا به آدرس ایمیل kordestan.research@police.ir ارسال كنند.

وي در پايان سخنان خود يادآور شد: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کردستان از تمامی اساتید دانشگاه، پژوهشگران و علاقمندان به کارهای تحقیقاتی و دانشجویان عزیز دعوت به همکاری مي كند و انتظار مي رود كه همانند ساير برنامه ها و فعاليت هاي پليس نيز شاهد مشاركت حداكثري در اين امر مهم باشيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا