گوناگون

توجه به قشر کارگر باعث تولید و اشتغال پایدار می شود

81144183 5660729

به گزارش ایرنا، محمد رسول شیخی زاده شامگاه سه شنبه در همایش روز کارگر در قروه افزود: باید بخشی از درآمد حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به بخش تولید اختصاص داده شود و با فعال کردن کارگاه های نیمه فعال و غیر فعال، نیروی کار افزایش یابد و تلاش شود از بسته های حمایتی در این زمینه استفاده شود.

وی با بیان اینکه هفته کارگر فرصتی برای ارج نهادن به مقام کارگر و رسیدگی به مشکلات این قشر است، اظهار کرد: امیدواریم در این فرصت به خواسته های کارگران رسیدگی شود.

وی گفت: ارزش و منزلتی که اسلام برای انسان بویژه کارگران قائل شده است باید به همان صورت در جامعه مطرح شود و قدر زحمت و تلاش آنها دانسته شود.

فرماندار قروه گفت: برای اینکه به جامعه کارگری و کار خدمت کنیم باید به فکر بهبود وضعیت آنها باشیم و اصلاح قانون و بازنگری در حق کارگران، فضای کارگری را بهبود می دهد.

فرماندار قروه بر فرهنگ سازی استفاده از کالاهای ایرانی که باعث رونق کار و اشتغال در کشور می شود تاکید کرد.

شیخی زاده افزود: کارگران نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و کارگران نیز در عرصه کار و تولید و سازندگی خدمات متعددی به کشور ارائه دادند.

وی قراردادهای موقتی، یک طرفه و کم توجهی به حقوق کارگران را از آسیب های کارگری دانست و افزود: با سامان دادن به نیروی کار، باید فرصت انتقال مسائل و مشکلات کارگری به جامعه کارگری داده شود.

شیخی زاده افزود: بهترین راه داشتن یک تشکل صنفی خوب، این است که این تشکل در یک چارچوب مشخص شود تا امنیت شغلی و انگیزه کاری در جامعه کارگری فراهم شود.ک/2

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا