گوناگون

توجه به مسایل اخلاقی ، عامل ایستادگی در مقابل تهاجم شیاطین است

81192112 5745075

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سید علی اصغر دستغیب با تاکید بر مسئله مراقبت و ادای حق اظهار داشت : اگر کسی وارد حوزه های علمیه می شود، شیاطین بیشتر از مکان های عادی در کمین او هستند زیرا علم یک گنجینه بسیار پرارزشی است و شیاطین طمع به اموری دارند که ارزش بالاتری دارد.

وی ادامه داد : باید مراقب بود حتی کسانی که معتکف می شوند نباید تصور کنند که در امان هستند لذا باید مرتبه تقوا در حد بالاتری باشد.

آیت الله دستغیب، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم سعی و تلاش در جهت تحصیل علوم حوزوی در حد نهایت تاکید کرد و گفت : در این زمینه باید از فرصت ها خوب استفاده شود ، ادای حق تقوا نیز به این است که انسان ماورا و بالاتر از حد نصاب تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و ملتزم به اموری باشد که او را در جهت معنویت رفعت داده و تأثیر کلام او را تضمین کند.

آیت الله دستغیب با بیان با توصیه به اینکه کسب علم توأم با اخلاص باید در حوزه های علمیه صورت گیرد افزود: هیچ شکی نیست که آیین مقدس اسلام خصوصاً مکتب اهل بیت(ع) بالاترین ترغیب را نسبت به تحصیل علوم و معارف الهی داشته اند .

وی در ادامه بیان داشت : مسئله عمل کردن و نشر دادن یکی از امور مهم و ثمره علم است که هم خود انسان از آن بهره گیرد و هم دیگران بهره مند شوند و به همین دلیل است که فضیلت عالم از 70 هزار عابد بالاتر است.

رییس حوزه علمیه رضویه شیراز با تأکید بر اینکه هرچه علم بالاتر رود، بایستی تواضع بیشتر شود، گفت: حوزه های علمیه در معرض تهاجم شیاطین است اما آنچه که می تواند آنان را دفع کند، این است که از همان پایه های اولیه ورود به حوزه مسئله اخلاق و تعالیم معنوی در اولویت قرار گیرد.

وی تأکید کرد: تمام کسانی که مسئول یا مدیر حوزه های علمیه هستند باید سعی کنند این امانت های الهی را که به سمت حوزه های علمیه می آیند، به خوبی بر اساس فطرت و تعالیم دینی حفظ و هدایت نموده و به نتیجه رسانند.ک/2

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا