گوناگون

توجه وزارت نفت به مسائل زیست محیطی ستودنی است

سلامت نیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که وزارت نفت به رعایت طرحهای زیست محیطی علاقمنداست، گفت: وزارت نفت توجه به شرایط زیستی سالم را برای همه بخشها دردولت نهادینه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، معصومه ابتکار صبح امروز(شنبه 24 خردادماه) در نشست با استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به موضوعات زیست محیطی در منطقه صنعتی پارس جنوبی گفت: با توجه به تراکم طرحهای صنعتی در منطقه توجه به مسایل زیست محیطی ضروری است.

وی برجلوگیری از هدر رفت گاز از مشعلهای پارس جنوبی و فرآورش آنها تصریح کرد: هم اینک بخشی از سرمایه کشور به صورت گاز از طریق مشعلهای فلر فازهای پارس جنوبی سوزانده و به هدر می‌رود که باید با برنامه‌ریزی لازم بازیافت و فراورش آنها انچام شود.

معاون رییس جمهوری با بیان این که به برنامه‌های زیست محیطی در پارس جنوبی باید توجه ویژه شود گفت: در این منطقه برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی باید راههای مختلف و مناسبی اجرایی شود تا از تجربه تلخ چالشهای زیست محیطی سالهای گذشته فاصله بگیریم.

ابتکار با بیان این که وزارت نفت به رعایت طرحهای زیست محیطی علاقمند است، تاکید کرد: وزارت نفت توجه به شرایط زیستی سالم را برای همه بخشها دردولت نهادینه کرده است.

وی از تشکیل اتاق فکر زیست محیطی در استانها خبرداد و بیان کرد: برای حضور موثر سازمانهای مردم نهاد مدافع محیط زیست در برنامه‌ها که منجر به توسعه پایدار می‌شود اتاق فکر زیست محیطی در استانها تشکیل می‌شود.

مصطفی سالاری استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: براساس برنامه جامع توسعه میدان گازی پارس جنوبی 29 فاز در میدان گازی پارس جنوبی باید ساخته شود که بخش عمده‌ای از آنها اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این که این استان در ابعاد متخلف از جایگاه مهمی برخوردار است عنوان کرد: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین ساحل با خلیج فارس زمینه مناسبی را برای اجرای طرحهای مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی بویژه گردشگری را فراهم کرده است.

استاندار بوشهر با اشاره به شکل گیری منطقه صنعتی پارس جنوبی تصریح کرد: این منطقه گازی و صنعتی تحول مهمی در کشور ایجاد کرده است به گونه‌ای که اکنون نقاط مختلف کشور ازتولیدات این میدان گازی بهره‌مند هستند.

سالاری با بیان این که اکنون فازهای مختلف میدان گازی پارس جنوبی اجرا شده، از ساخت 29 فازگازی در میدان گازی پارس جنوبی خبرداد و گفت: براساس برنامه جامع توسعه میدان گازی پارس جنوبی 29 فاز توسعه ای در میدان گازی پارس جنوبی باید ساخته شود که بخش عمده‌ای از آنها اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این که موضوع حفظ محیط زیست در استان بوشهر دارای ویژگی بارزی است تاکید کرد: هرچند توجه به حفاظت محیط زیست برای همه مناطق کشور یک اصل است، اما در استان بوشهر به سبب تراکم صنعت ضرورت توجه به این مهم دوچندان است.

استاندار بوشهر با بیان این که فرایند اجرای طرحهای پارس جنوبی به سبب اجرایی شدن قابل برگشت نیست گفت: ضرورت دارد طرحهای زیست محیطی در پارس شمالی که هنوز شروع نشده است در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

سالاری با بیان این که همه مدیران استان بوشهر دغدغه زیست محیطی دارند افزود: نگاه حمایتی و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز ضمانت برنامه‌های این حوزه را افزایش می‌دهد.

استاندار بوشهر با تاکید بر ارائه راه حل میانی برای کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در منطقه گفت: برای حفاظت از محیط زیست پارس جنوبی باید راه حل میانی پیدا کرد که هم صنعت به فعالیت خود ادامه دهد، هم آلاینده‌های زیست محیطی کنترل شود.

وی با بیان این که سازمانهای مردم نهاد در حفاظت محیط زیست می‌توانند نقشی مهم و تاثیر گذار داشته باشند گفت: سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی متخصص و دلسوز که انگیزه کار دارند باید حمایت شوند و مدیریت ارشد استان بوشهر نیز به این مهم توجه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا