گوناگون

توزیع کودهای شیمیایی به کشاورزان هرمزگان تسهیل می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از تامین بیش از 20هزار تن کود شیمیایی جهت مصارف بهره‌برداران بخش کشاورزی خبرداد و گفت: بخش اعظم این کودهای شیمیایی ازته و فسفاته تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، طهماسب غلام پور اظهارکرد: با توجه به نزدیک بودن فصل کشت محصولات زراعی کشاورزان استان، هیچ گونه نگرانی در زمینه تهیه کودهای شیمیایی فسفاته و ازته برای کشت های زراعی وجود نداشته است.

وی افزود: از مجموع 160 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، بیش از 85 هزار هکتار از اراضی به کشت محصولات زراعی اختصاص می یابد.

وی اظهار کرد: برای حفظ حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد انواع محصولات زراعی و باغی و تامین امنیت غذایی، ضرورت دارد کودهای مذکور در اختیار بهره برداران بخش زراعی و باغی استان قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده میزان 14هزار تن کودشیمیایی تدارک دیده شده در انبارهای عاملان توزیع و سازمانی موجود است.

وی افزود: از کارگزاران بخش خصوصی و تعاونی‌ها تقاضا می شود که نسبت به خریداری سهمیه کود اختصاصی با توجه به ایجاد شرایط جدید خرید اقدام کنند تا مشکلی برای کشاورزان زحمتکش استان پیش نیاید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی ابرازکرد: توزیع کود توسط کارگزاران بخش خصوصی و تعاونی‌ها ضروری است و عاملین توزیع در سطح استان با توجه به شروع فصل کشت، نسبت نهاده‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا