گوناگون

توسعه اشتغال در سیستان و بلوچستان نیازمند جذب سرمایه‌گذار است

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه اشتغال در استان باید جذب سرمایه گذار مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، غلامرضا مالکی افزود: ایجاد 30 هزار فرصت شغلی تعهد امسال در استان بوده است اما به گفته دستگاه‌های استان امکان 8 هزار فرصت شغلی وجود دارد.

وی بیان کرد: اعتبارات مخصوص به برقدار کردن چاه‌های کشاورزی، استحصال آب‌ها و تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز در استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون استاندار با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‎گذاری از سند اشتغال استان به عنوان یک سند بالادستی و مورد تایید دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه نام برد.

مالکی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اشتغال پایدار حوزه فعالیت خود را بررسی کنند و برای اجرایی شدن آنها از هیچ کوششی دریغ نورزند و با توجه به ابلاغ تسهیلات مختلف اشتغال زایی از جمله صندوق توسعه ملی و تسهیلات اشتغال زایی، مشاغل خانگی و کسب و کار خرد و از طرفی مشکل بالا بودن نرخ کارمزد و مشکلات موجود در اعطای این تسهیلات باید با هم فکری و هم‌اندیشی و کار کارشناسی راهکاری برای رفع این مشکل و استفاده و جذب این تسهیلات برای اشتغال پایدار استفاده شود.

معاون استاندار گفت: فرصت شغلی را شما ایجاد می‌کنید و بستر را دولت فراهم می‌سازد و سرمایه‌گذار نیز با اعتبار مورد نیاز اشتغال ایجاد می‌کند که در این راستا باید مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان تعریف شود تا علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در منطقه رونق یابد.

وی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی و استفاده از ظرفیت‌های آن یک فرصت است که باید برای اقدامات زیربنایی در زمینه رونق و توسعه استان از آن استفاده شود و بانک‌ها هم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا اعتبار این صندوق که شناور است هرچه بیشتر در خدمت توسعه استان قرار گیرد.

مالکی عنوان کرد: با توجه به این‌که تسهیلات اعطایی از محل این صندوق با بخشودگی چهار درصد نرخ سود کارمزد در استان و دو سال بازپرداخت بیشتر نسبت به سایر نقاط کشور پرداخت می‌شود در حوزه‌های مختلف نیروگاهی، گردشگری، حمل و نقل هوایی و سایر زمینه‌های زیربنایی بهره لازم را برد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی زحمات زیادی کشیده شده است که باید قدر آن را دانست و همه کمک کنند تا طرح‌هایی که توجیه قابل قبولی دارند معرفی و از منابع آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا