گوناگون

توسعه محور شرق با افزایش سهم بندر چابهار در بازرگانی

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سهم بندر چابهار در بازرگانی داخلی و خارجی و ترانزیت کالا مهمترین برنامه توسعه محور شرق است.

یعقوب جدگال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: با توسعه بنادر چابهار و کنارک بطور چشمگیری شاهد کاهش فعالیت‌های غیررسمی اقتصادی و جلوگیری از قاچاق کالا و موادمخدر در این منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم چابهار در ادامه اظهارکرد: یکی از فرآیندهای مهمی که باید به آن توجه داشت ایجاد مزیت‌های رقابتی در محور چابهار برای فعالیت‌های ترانزیت و حمل و نقل کالا در سطح منطقه است.

وی تاکید کرد: برای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر چابهار به مرز 6 میلیون تن بصورت سالیانه باید تجهیز و تقویت تاسیسات و امکانات بندری چابهار را بصورت جدی مد نظر قرار داد.

جدگال خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه محور شرق شبکه‌ای از بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن بوده و هدف تسهیل ترانزیت به شمال، جنوب افغانستان و کشورهای آسیای میانه را دنبال می‌کند، لذا توسعه بندر چابهار به عنوان نقطه آغازین این محور مورد توجه جدی سیاست‌گذاران و مقامات بندری کشور است.

نماینده مردم چابهار گفت: یک بندر زمانی می‌تواند به عنوان یک مرکز ترانشیپ از جاذبه کافی برخوردار باشد که اولاً دارای موقعیت آبخور عمیق است، ثانیاً حداقل انحراف از مسیرهای اصلی کشتیرانی در صورتی که مقصد کشتی آن بندر نباشد داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا