گوناگون

توسعه ورزش همگانی، نیازمند رویکرد محله محوری است

81161935 5691628

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود رضا طالبان، عصر دوشنبه در چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: آنچه امروز پیامد رشد شهرنشینی و توسعه عمومی شهرها محسوب می شود، افزایش آپارتمان نشینی و تجربه زندگی به شکل بسته بندی شده و به دور از شاخص های سلامت است.

وی ادامه داد: از منظر مدیریت شهری، گسترش ورزش همگانی می تواند مهمترین عامل درغلبه برچالش های اجتماعی و زمینه سازی برای حرکت شهروندان به سوی زندگی سالم باشد.

طالبان، محله محوری را جدیدترین و جدی ترین رویکرد درمدیریت شهری برشمرد و افزود: توجه به این مهم پیامدهای مثبت و قابل ارتقا در مقوله های مختلف از جمله فرهنگ شهروندی را به دنبال دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگرچه امروزه مجموعه شهرداری برنامه های متنوعی را برای توسعه ورزش های همگانی در دست اجرا دارد اما به نظر می رسد استفاده از ظرفیت محله ها، یکی ازمولفه های فراموش شده این عرصه است.

وی اظهارکرد:وجود سالن های ورزشی یا فرهنگسراها دربسیاری از محلات، با این که جسم و کالبد ورزش را فراهم ساخته اما عدم برنامه ریزی صحیح و همه جانبه یا عدم همراهی دستگاه های متولی، موجب شده است که روح ورزش در این محلات جاری نباشد.

طالبان اظهارکرد: برگزاری برنامه های ورزشی مختلف در مکان هایی مانند بوستان ها، به ویژه بوستان آزادی و بولوار چمران از سوی شهرداری شیراز و هیات ورزش های همگانی و پوشش تصویری آن اقدامی قابل تقدیر است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در محلات مختلف حتی در محلات کم برخوردار شهری، باید زیرساخت ها را به گونه ای پیش بینی کرد که ورزش همگانی جای خود را درسبد برنامه خانواده پیدا کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: برگزاری مسابقه های ورزشی در محلات و ایجاد فضای رقابت های ورزشی بین محلات مختلف، ایجاد جاده سلامت و اجرای برنامه منظم ورزشی زیر نظارت شهرداری، توجه به سلامت روان و جسم بانوان با در نظر گرفتن نقش محوری و تعیین کننده آنها در تحکیم و سلامت بنیان خانواده از جمله موارد قابل توجه دراین زمینه است.

وی، سامان دهی زیرساخت ها و تعریف مشخص آن در محلات و شناسایی استعدادهای ناب ورزشی را از مهمترین نتایج تشکیل شورای ورزش و کارگروه های ورزشی در محلات دانست.

او اظهارکرد:برای توسعه ورزش همگانی، تنظیم تفاهم نامه بین شهرداری، سازمان ورزش و جوانان و صدا و سیما، در کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی خواهد شد.ک/2

678 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا