گوناگون

توسعه و تقویت دانشگاه‌ها به گسترش فرهنگی اردبیل کمک می‌کند

استاندار اردبیل گفت: توسعه و تقویت دانشگاه‌ها و مراکز علمی به رشد و گسترش فرهنگی استان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جلسه‌ای با محوریت توسعه آموزش عالی و وضعیت واحدهای اقماری دانشگاه‌های استان با حضور استاندار و جمعی از مدیران و روسای دانشگاه‌ها در سالن شهید باهنر استانداری برگزارشد.

در این مراسم مجید خدابخش استاندار اردبیل افزود: دانشکده فناوری‌های نوین سبلان باید فعالیت خود را در ساختمانی مستقل و با پذیرش دانشجو در رشته‌های صنعتی با تنوع خاص در مقاطع کارشناسی ارشد ادامه داده و در این زمینه فعالیت کند که این امر در توسعه استان نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد‌: اگر این امر تحقق پیدا کند‌، می‌توانیم تا پایان امسال موافقت اصولی را به قطعی تبدیل کنیم تا در سال آینده این دانشگاه از ردیف اعتباری مستقل بهره‌مند شود.

استاندار اردبیل پذیرش دانشجو در چهار رشته شامل رشته ریاضی‌، مهندسی فیزیک‌، مهندسی علوم زیست محیطی و مهندسی محاسبات را در این دانشکده یاد آورشد و ادامه داد: این دانشکده در حال حاضر با 140 دانشجو به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

خدابخش به اختصاص 75 هکتار زمین درجاده اردبیل و آبی بیگلو برای طراحی و احداث طرح جامع دانشگاه صنعتی در اردبیل خبر داد و گفت‌: باید در تملک این اراضی هرچه سریع‌تر توافق نهایی با راه و شهرسازی استان انجام شود تا در واگذاری آن با تاخیر مواجه نشویم‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رفع مسایل و مشکلات پیشروی دانشگاه فناورری‌های نوین سبلان اشاره و خاطر‌نشان کرد: ما باید ساختمانی مناسب برای این دانشکده با هدف پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد درحدود 30 تا40 دانشجو آماده کنیم تا در سال‌های آینده یک فرآیند مثبتی را در اخذ مجوز قطعی ردیف بودجه اعتباری ویژه احداث ساختمان و طراحی جامع برای اجرای دانشگاه صنعتی را در این استان شاهد باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا