گوناگون

توسعه پایدار در شهرها با معماری جدید از نیازهای جامعه امروز است

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا موسوی روزان عصر یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر رشت افزود: زنجیره توسعه پایدار کشور با گسترش معماری روز در شهرها تکمیل می شود و شهرها شاهد بومی سازی جدید در توسعه عمرانی خواهند بود.

وی همچنین اظهارداشت: شهر رشت به دلیل موقعیت اقلیمی، تاریخی و فرهنگی خود مستعد رشد و توسعه همه جانبه است که بطور قطع همدلی، همکاری، تعامل و همفکری مسئولان و مردم را می طلبد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در سایه این همدلی و اجرای به موقع پروژه ها با مدیریت جهادی در زمینه های عمرانی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، مالی، زیباسازی، ترافیک، فراهم سازی فضاهای تفریحی و ورزشی شهر چهره دیگر گونه به خود می گیرد.

وی در ادامه به بحث توسعه گردشگری شهری اشاره کرد و افزود: گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار، فرصت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای کلانشهرها بوجود می آورد.

موسوی روزان تصریح کرد: این صنعت در ساختارهایِ فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع شهری بسیار با اهمیت است.

وی همچنین ظرفیت های گردشگری رشت را بی بدیل دانست و اظهارداشت: وجود جاذبه های متنوع در شهرها چون اماکن تاریخی، فضاهای سبز، مراکز فرهنگی، امکانات ورزشی، تسهیلات مهمان نوازی، مراکز خرید، بازارها و غیره جزء پارامترهای مهم شکل گیری گردشگری شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: گردشگری امروزه به عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار در هر جامعه ای است که از تحرک بالایی در تغییرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شهری و محیطی برخوردار است.

 وی افزود: تمرکز بر جنبه های مختلف صنعت گردشگری همراه با برنامه ریزی های مدیریت محلی و ملی هر جامعه ای نقش بسیار با اهمیتی در فرآیندهای بین المللی و ملی هر جامعه ای می تواند، ایفا کند.

موسوی روزان یادآورشد: گردشگری شهری در واقع بخشی از این صنعت توسعه مند و پایدار جهانگردی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا