گوناگون

توسعه کشور نیازمند استفاده بهینه از دانش و فناوری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد عصر شنبه در جمع دانشجویان با بیان این که دانشگاه ها در دنیای امروز بهترین مراکز برای تولید علم و فناوری در جامعه محسوب می شوند، افزود: انتظار جامعه از دانشگاه ها بسیار بالا رفته به طوری که  نقش آنها  در حال تغییر است.

نجفی نژاد با عنوان اینکه کشورهای موفق توانسته اند مهارت آموزی را در بین مردم توسعه دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما جزو کشورهای در حال توسعه محسوب می شویم و اگر بخواهیم در دنیای حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در مسیر دانش و فناوری گام برداریم.

وی نقش مراکز عالی آموزشی را در ارائه دانش و مهارت بسیار مهم دانست و تاکید کرد: مراکز آموزش عالی باید همپای جوامع با مسائل علمی پیش روند و بتوانند آموزش ها و رشته هایشان را با تغییرات روز در دنیا بازنگری نمایند.

دانشگاه علمی و کاربردی نقش مهمی را در توسعه علم ایفا می کند

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ارتباط با دانشگاه جامع علمی – کاربردی تصریح کرد: این دانشگاه با هدف مهارت آموزی و آموزش کاربردی نقش موثری را در افزایش شتاب توسعه علمی ایفا می کنند و توجه به این دانشگاه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه از نظر شاخص های انسانی در استان عقب هستیم، اضافه کرد: در استان از هر 100 هزار نفر پنج هزار دانشجو در استان تحصیل می کنند و این در حالی است که در کشور این رقم 15 هزار نفر است و این امر نمی تواند شاخص مطلوبی برای استان باشد.

نجفی نژاد افزود: مسئولان استانی و مراکز عالی باید تلاش کنند تا با هم این شاخص ها را به سطح مطلوب برسانند چرا که جامعه جوان نیاز به کسب مهارت آموزی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا