گوناگون

توسعه گردشگری سبب تحول اقتصادی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح مجتمع تفریحی توریستی بابلسر افزود: بدون شك امروزه صنعت توريسم به عنوان مهمترين صنعت جهان، رشد سريعي در توسعه اقتصادي جهان داشته كه در نتيجه افزايش نرخ رشد سالانه در توليد ناخالص ملي در سطح جهان، صادرات، تجارت جهاني و خدمات، سهم گردشگران بين‌المللي در فعاليت اقتصادي جهان نيز به طور مداوم بالا رفته است.

این مسئول تصریح کرد: يكي از اثرات مهم اقتصادي اين رشد سريع اشتغالزايي است كه در توسعه و گسترش فرصت‌هاي شغلي براي اقشار مختلف جامعه مؤثر بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ،گردشگری را بعنوان حلقه واسط اقتصاد و فرهنگ دانست و گفت: استان مازندران از معدود استانهایی است که بیشترین زمینه گردشگری در آن وجود دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه توجه به فرهنگ امری مهم است، افزود: به صنعت گردشگری باید توجه شود و با با وجود جاذبه های مختلف در استان باید این صنعت را توسعه دهیم.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: زیر‌ساخت‌های گردشگری از جمله مواردی هستند که در مقوله گردشگری  درمازندران باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه  تالاب‌ها، چشمه‌هاي آب معدني، آبشارهاي زيبا، سلسله كوه‌هاي البرز از يك سو و درياي خزر از سوي ديگر، زيباترين مناظر طبيعي را به وجود آورده است ادامه داد: همجواري دریا و جنگل در استان مازندران، آب بندانها و سدها، دشت های سرسبز و طبیعت بکر حاكي از ظرفيت بسيار بالاي كشور امر گردشگري است و این استان به دليل دارا بودن جنگل، دشت، كوه و دريا از ويژگي منحصر به فردي برخوردار است.

استاندار مازندران با بیان اینکه فعال شدن گردشگری دریایی با فراهم شدن زیرساخت ها موجب جذب‌ گردشگران داخلی و خارجی به سوی این استان و افزایش درآمد هنگفتی از این طریق و در نتیجه باعث تحول و توسعه همه جانبه استان مازندران می شود گفت: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های گردشگری سلامت در مازندران به عنوان قطب گردشگری تقویت شود.

وی با اشاره به برگزاری سمینار کشورهای اکو در بخش گردشگری افزود: خوشبختانه فضای گردشگری در استان یک فضای مثبت و روبه رشد است و مازندران بعنوان قطب سلامت گردشگری کشورهای اکو شناخته شد.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای توسعه اکوتوریسم و استفاده فرصت‏های بالقوه گردشگری سلامت و رفع موانع موجود مخصوصاً تغییر در دیدگاه مدیران نسبت به جایگاه گردشگری در اقتصاد می تواند زمینه توسعه این صنعت را در بلندمدت فراهم کند.

فلاح اظهار کرد: این استان دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی است که باید از این ظرفیت ها در راستای افزایش ماندگاری مسافران استفاده کنیم.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا