گوناگون

توصیه آیت‌الله مکارم به مبلغان مناطق سنی‌نشین

381709 113آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مبلغان دینی مناطق سنی نشین وحدت را به صورت عملی اجرا کنند.

به گزارش ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار مبلغان مناطق محروم و سنی نشین کشور متعلق به انجمن تعاون اسلامی، با تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و تبریک اعیاد شعبانیه افزود: مبلغانی که در چنین مناطقی مشغول تبلیغ هستند مرزداران مکتب اهل بیت(ع) محسوب می شوند.

آیت الله مکارم شیرازی، دعوت به وحدت را یکی از امتیازات بزرگ مبلغان مناطق سنی نشین بیان کرد و گفت: شما با جمع کردن پیروان دو مکتب در زیر یک سقف و یک نماز جماعت توانسته اید وحدت را به صورت عملی اجرا کنید.

وی گفت: اگر این برنامه ها برای بزرگان نیز اجرا شود تحولی در جهان اسلام به وجود می آید.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: برنامه هایی که مبلغان دینی مناطق محروم در پیش گرفته اند بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که سرنوشت انسان ها در ایام جوانی رقم می خورد، افزود: مبلغان می توانند به بهترین شکل روی جوانان برنامه ریزی کنند و اسباب هدایت بیشتر آنها را فراهم آورند.

آیت الله مکارم شیرازی ، با اشاره به این روایت که پرونده انسان ها پس از مرگ بسته می شود ، بیان داشت: تنها کسانی که علمی از خود به جا گذاشته باشند که دیگران از آن نفع ببرند، کسانی که صدقه جاریه ای از خود به یادگار گذاشته و کسانی که فرزند صالحی تربیت کرده اند پرونده آنها باز است و برایشان حسنه نوشته می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه که کار شما مبلغان هر سه مورد را در بر می گیرد، گفت: باید قدر نعمت الهی احیا، تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان که نصیب شما شده را بدانید و به خوبی از آن استفاده کنید.

وی با بیان این که سعی کنید کار شما توسعه کمی و کیفی پیدا کند، افزود: این اقدامات یکی از ذخائر یوم القیامه شماست؛ سعی کنید افرادی را به این برنامه ها دعوت کنید تا انشاء الله موج برنامه های تعاون اسلامی در مساله تعلیم و تربیت همه جای کشور را گرفته و در بیرون از کشور نیز توسعه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا