گوناگون

توقف کشت در بخشی از حوضه دریاچه ارومیه

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از توقف عملیات کاشت در 54 هزار هکتار از اراضی واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، هادی بهادری در جلسه شورای کمیته معیشت جایگزین که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، به اجرای مصوبه ستاد ملّی در خصوص اجرای طرح کشت نکردن در اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: براساس این طرح با پرداخت هزینه بهای تولید محصولات کشاورزی به زارعین حوضه آبریز دریاچه، در اطراف زرینه‌رود، عملیات کاشت به مدت 3 سال متوقف می‌شود.

وی، محدوده اجرای این طرح را 54 هزار هکتار از زمینهای واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح 2500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. با اجرای آن سالانه 500 میلیون مترمکعب آب به مدت 3 سال از محل صرفه جویی در مصرف آب زمینهای کشاورزی به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود.

بهادری خاطرنشان کرد: شورای استانی احیای دریاچه ارومیه بر اساس طرح احیای دریاچه ارومیه در استانهای آذربایجان غربی و شرقی تشکیل شده است و 14 وظیفه را در راستای پیگیری و پایش اجرای مصوبات ستاد ملّی را برعهده دارد.

وی افزود: در کنار این اقدامات، انجام فعالیتهای فرهنگی اجتماعی برای جلب مشارکت همگانی و اطلاع رسانی از عملکرد ستاد احیاء و شورای استانی از دیگر وظایف این شورا است که با تشکیل کمیته‌های پنجگانه اجرایی می شود.

بهادری، کمیته‌های معیشت جایگزین، نظارت عالیه بر پروژه‌های اجرایی، آموزش و پژوهش به همراه کمیته اطلاع رسانی مستند سازی و گزارش دهی و ترویج را کمیته‌های پنجگانه شورای استانی، فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه برشمرد.

نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: با توجه به توقف عملیات کاشت در محدوده اجرای این طرح، ایجاد فرصتهای اشتغال پایدار برای زارعین این مناطق از دغدغه‌ها و برنامه های مهم مدیریت ارشد استانی است که در این رابطه دستگاه‌های اجرایی طرح‌های مورد نظر را برای اجرایی شدن به کمیته معیشت جایگزین شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا