گوناگون

تولیدات سینمایی اردبیل در داخل استان دیده نمی شود/ کم کاری قابل توجه مسئولان

کریم عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید به ضرورت دیده شدن فیلم و در ادامه رشد کیفی آن تصریح کرد: هر چند عدم نمایش آثار کارگردانان یکی از دغدغه های جدی حوزه سینما است، مسئولان نسبت به این مهم عملا اقدامی نداشته اند.

وی تاکید کرد: طرح اکران فیلم های کوتاه،  مدت هاست که از سوی فیلم سازان مطرح می شود و با این وجود وعده و وعید مسئولان عملی نشده است.

عظیمی با بیان اینکه فیلم های کوتاه اردبیل که جوایز جهانی کسب کرده اند در سینما های کشورهای دیگر اکران می شوند، اضافه کرد: در عین حال یک شهروند اردبیلی فیلمی که در تابلوی دیجیتالی آمستردام پخش شده را ندیده است.

منتخب جایزه ویژه نشان سلطنتی کانادا یکی از عوامل رشد کیفی تولیدات را دیده شدن فیلم برشمرد و اضافه کرد: تا زمانی که فیلم به نمایش درنیامده نمی توان انتظار داشت به درجه مطلوبی در تولید دست یابد.

افت کیفی تولیدات فیلم کوتاه در اردبیل

عظیمی در خصوص ایده ای مبنی بر گریز کارگردان از سختی ساخت فیلم بلند و انتخاب فیلم کوتاه به دلیل راحتی در ساخت، ادامه داد: فیلم بلند گزیده گویی کارگردان است و به همین دلیل به مراتب ساخت آن سخت تر است.

این کارگردان تاکید کرد: در فیلم کوتاه کارگردان باید بتواند در مدت زمان اندکی مخاطب را جلب کرده و پیام خود را به شکل موجز انتقال دهد.

دارنده رومی نقره ای جشنواره بوستون آمریکا معتقد است نبود محافل نقد موجب شده تا سطح کیفی فیلم های کوتاه نازل شده و چنین نگرش هایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خلاء آموزش ها در تولیدات مشاهده می شود، بیان داشت: اینکه هر فردی با دوربین فیلمبرداری خانگی اقدام به ساخت فیلم کند نمی تواند یک فیلم ساز موفق باشد.

فیلم ساز اردبیلی تاکید دارد که جلسات نقد از نهادهای اجرایی از جمله انجمن سینمای جوان استان آغاز شده و زمینه برای بررسی آثار تولیدی فراهم شود.

برنده جایزه نخل نقره ای مکزیک تاخیر 13 ساله در برگزاری هفته فیلم و عکس را به دلیل کم کاری مسئولان عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه استعدادهای شاخصی در بین فیلم سازان استان وجود دارد اما برنامه ریزی مقبولی در این عرصه صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا