گوناگون

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به بانک ها مقروض هستند

81168246 5703070

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «عباس مهر» روز یکشنبه در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی «ایران هلث» افزود: مراکز درمانی با تاخیرهای 10 تا 12 ماهه بابت خرید تجهیزات پزشکی به تولیدکنندگان، پرداخت می کنند که این امر مقروض شدن تولیدکنندگان به بانک ها را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه دارو با تجهیزات پزشکی تفاوت دارد، ابراز امیدواری کرد، دیدگاهی که در مسایل دارویی حاکم است در تجهیزات پزشکی حاکم نشود و وضعیت بازار تجهیزات پزشکی بزودی سامان یابد.

** توصیه به وزیر

وی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در آیین اختتامیه ایران هلث حضور داشت، خواهش کرد که حتما بسته حمایتی تجهیزات پزشکی را اجرا کند.

مهر افزود: درصورتیکه بسته اجرا شود، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نیز متعهد می شوند محصولات جدیدی را براساس اولویت های وزارت بهداشت تولید کنند.

وی در عین حال به وزیر بهداشت توصیه کرد که اگر قرار باشد بر روی تولیدات جدید تمرکز شود، تولیدات کنونی تجهیزات پزشکی فراموش نشود.

استفاده از تجهیزات پزشکی ساخت داخل توسط مراکز درمانی و همچنین عادلانه شدن قیمت گذاری های این محصولات از دیگر توصیه های رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به وزیر بهداشت بود.

** تولید بیش از یکهزار قلم تجهیزات پزشکی در کشور

مهر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیش از یکهزار قلم تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در کشور تولید می شود که از این میزان 70 درصد مصرفی و 30 درصد نیز غیر مصرفی هستند.

وی درمورد تحریم ها گفت: هر چند تحریم ها، محدودیت هایی را برای تولید کنندگان تجهیزات پزشکی ایجاد کرده اما باید از تحریم ها به عنوان فرصت نیز یاد کرد که در این راستا تولیدکنندگان با تحمل مشقات فراوان نیازهای کشور را در زمینه تجهیزات پزشکی تامین کردند.

مهر گفت: هر چند همیشه کمبود هایی در سایر اقلام مصرفی همچون شیر و گوشت احساس شده اما تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی هیچوقت نگذاشته اند که مردم درمورد این تجهیزات احساس کمبود کنند.

** فعالیت تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایرانی در خارج از کشور

رییس اتحادیه صادر کنندگان تجهیزات پزشکی نیز در این مراسم خواستار حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی شد.

«عبدالرضا یعقوب زاده» افزود: اکنون برخی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور به علت حمایت هایی که دولت های برخی کشورها از جمله چک، بلاروس و ترکیه از تولید کننده تجهیزات پزشکی می کنند، خط تولید را به جای ایران در کشورهای یاد شده راه اندازی کرده اند.

وی گفت: برخی کشورها همچون ترکیه چنان از تولید کننده داخلی خود حمایت می کنند که اگر مناقصه ای برگزار کنند تولید کننده داخلی می تواند 15 درصد بالاتر از محصولات خارجی پیشنهادات خود را ارایه دهد و دولت نیز قبول می کند.

یعقوب زاده ادامه داد: این دولت ها هزینه های یاد شده را هزینه تلقی نمی کنند بلکه آنها را نوعی سرمایه گذاری برای تولید در نظر دارند.

وی درمورد کیفیت بالای برخی تجهیزات پزشکی ساخت داخل کشور گفت: اکنون برخی تولیدات تجهیزات پزشکی کشور نشان «سی ای» – CE – (اتحادیه اروپا) را نیز دریافت کرده اند و حتی کارشناسان تجهیزات پزشکی کشورهایی همچون آلمان، بلاروس و ترکیه برای گذراندن دوره های آموزشی به ایران سفر می کنند.

** حضور کم رنگ برخی گروه های سلامت در ایران هلث امسال

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران هلث با اشاره به فضای دو هزار متر مربعی نمایشگاه امسال گفت: به رغم این میزان فضای نمایشگاهی، چندین گروه سلامت از جمله گروه هایی دارویی حضور کم رنگی داشتند.

«آب خضر» افزود: اگر این گروه ها نیز در نمایشگاه حضور پررنگ تری داشتند فضا نمایشگاه امسال دو برابر فضای کنونی بود.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی «ایران هلث» از 25 اردیبهشت ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

اجتمام(3) ** 1776 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا