گوناگون

همایش منطقه ای آسیب شناسی طلاق در سقز برگزار شد

81168265 5703097

به گزارش ایرنا، فرماندار سقز در این همایش با بیان اینکه طلاق و اعتیاد دو پدیده، معضل و آسیب اجتماعی بزرگ هستند بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در راستای کاهش آسیب ها تاکید کرد.

نادر فخری افزود: آگاهی بخشی و آموزش سبب بالا رفتن سطح فرهنگ و اطلاعات جامعه و خانواده ها شده و کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی را به دنبال دارد.

وی به نقش روحانیان، معلمان، اساتید دانشگاه و ورزشکاران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد اشاره کرد و گفت: استواری و تحکیم روابط خانوادگی در بهبود روابط اجتماعی و کاهش مشکلات جامعه نقش ارزنده و مثبت دارد.

فرماندار سقز اظهار کرد: در شهرستان سقز برای کاهش آمار طلاق اقدامات مناسبی صورت گرفته که از جمله می توان به مطرح شدن موضوع در چندین جلسه شورای فرهنگ عمومی، برگزاری نشست ها و تشکیل کارگروه های آسیب شناسی طلاق، ارجاع پرونده های طلاق به هیات های مشاوره و غیره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه طلاق همانند سایر پدیده های اجتماعی متاثر از یک عامل نیست، بلکه مجموعه ای از عوامل در وقوع آن دخالت دارند گفت: پدیده طلاق، به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی مطرح است که بر تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی اثر می گذارد.

فخری در بخش دیگر از سخنان خود به سالروز سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان کردستان و شهرستان سقز اشاره کرد و افزود:سفر پرخیر و برکت معظم له در اردیبهشت معطر، نقطه عطفی در تاریخ استان است و برکات این سفر از جهات متنوع قابل بحث و بررسی است.

وی وحدت میان شیعه و سنی، میل به سرمایه گذاری در کردستان توسط سرمایه گذاران خارج از استان، تغییر نگاه و نگرش مردم ایران و بازتاب گسترده تشریف فرمایی هشت روزه در کردستان و استقبال بی نظیر و گسترده مردم را از جمله دستاوردهای مادی و معنوی این سفر عنوان کرد.

فخری با اشاره به اختصاص 814 میلیارد تومان اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری به استان، این امر مبارک و اعتبارات جهشی را در تسریع و شتاب بخشی توسعه استان با اهمیت دانست.

به گفته وی میزان این اعتبارات در مقایسه با سایر هزینه های عمرانی که از محل های متفاوت تخصیص می یابد در آبادانی و پیشرفت کردستان، آسایش و رفاه و ارتقای کیفیت زندگی مردم سهم بسزایی داشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز و مسوول همایش نیز یکی از اهدف برگزاری این همایش را شناسایی عوامل موثر در بحث طلاق و ارائه راهکارهای اجرایی برای کاهش این پدیده برشمرد.

دکتر بابک پاساری با بیان اینکه 90 مقاله به این همایش منطقه ای واصل شده بود و کمیته علمی پس از بازبینی 60 مقاله را انتخاب کرده است گفت: از این تعداد، 20 مقاله قرائت و 40 مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.

وی برگزاری همایش ها را در ارائه راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به عوامل نوظهور در اجتماع، برگزاری مداوم همایش آسیب شناسی طلاق در دستور کار قرار خواهد گرفت تا عوامل شناسایی و برای رفع آنها راهکار ارائه شود.ک/2

7348/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا