گوناگون

چهار و نیم میلیون ایرانی در طرح بیمه سلامت ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن هاشمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران همدان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اظهار داشت: طرح تحول سلامت به خوبی در کشور اجرا شده و در استان همدان نیز شاهد بودیم که به نحو مطلوب و برتر در کشور اجرا شد البته در برخی مناطق تهران کاستی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.

وی با بیان اینکه باید حداقل سه ماه از اجرای طرح بگذرد تا در مورد آن قضاوت شود، بیان داشت: خوشبختانه با همکاری مجریان طرح و حمایت های مسئولان استان ها این طرح خوب پیش رفته و فاز بعدی این طرح از اول خرداد آغاز شده اما متاسفانه به دلیل بد قولی هایی که در گذشته در پرداخت اعتبار وجود داشته زمان می برد تا این طرح اجرا شود و اعتماد سازی کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طول می کشد تا نتایج مثبت این طرح برای مردم مشخص شود، ابراز داشت: قرار بر این است که در دولت به هر کسی که خدمت بیشتری بکند خدمت بیشتری کنیم و در این طرح برای جذب نیرو های متخصص در نقاط محروم هزینه بیشتری می کنیم.

هاشمی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در حوزه بهداشت و درمان انجام می پذیرد واقعی شدن تعرفه ها است، بیان داشت: دولت در این مورد قدم های موثری برداشته و در مورد تقویت دستگاه های نظارتی نیز آن را به خوبی پیش می بریم.

وی در مورد طرح های عمرانی که امسال در اولویت بهره برداری قرار دارند، افزود: در وزارت بهداشت طرح هایی به اتمام می رسد که اعتبار دارد و با توجه به اعتباری که مجلس داده تعدادی از بیمارستان هابه بهره برداری می رسد اما تعدادی بر عهده وزارت راه و شهر سازی است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد اعتبارات طرح تحول سلامت نیز بیان داشت: اعتبارات این طرح پیش بینی شده و دولت بر اوضاع مسلط است و تمام هزینه ها کنترل می شود و در هر بیمارستانی کمیته کنترل دارو و تجهیزات هست و اعتبار هر بیمارستان نیز مشخص است و دولت با اجرای این طرح از مردم حمایت می کند.

هاشمی در مورد طرح بیمه سلامت در کشور به خبرنگار مهر، گفت: این طرح نیز در حمایت از مردم به اجرا در آمده و تا کنون چهار و نیم میلیون نفر در کشور در این طرح ثبت نام کردند که صبح امروز دفترچه های خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت مرگ و میر مادر و کودک نسبت به دهه های گذشته خوب بوده اما واقعیت این است که در سالهایی که گذشت خوب نبود، اظهار داشت: استحقاق این را داریم که در منطقه از نظر شاخص ها در موقعیت بهتری قرار بگیریم به طوریکه راه رسیدن به این موقعیت توجه به شبکه های بهداشت، خانه های بهداشت و حاشیه های شهر است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هدفگیری اصلی ما بهداشت است اما نمی توانستیم و نمی توانیم نسبت به مشکلات زیادی که مردم در حوزه درمان دارند بی تفاوت باشیم.

هاشمی افزود: در مورد شاخصهای بهداشت وضعیت ایده آل نیست هر چند کار راحتی نیست اما باید تلاش کنیم و مسیر آن گسترش شبکه های بهداشت، نظام ارجاع و تقویت پزشک خانواده است که در دستور کار ما قرار دارد.

وی ابراز داشت: در دو سه هفته آینده به تدریج برنامه ها در حوزه بهداشت اعلام می شودو  آنچه تا الان اعلام شده در مورد درمان بوده اما طراحی اصلی متوجه بخش بهداشت است بنابراین دلواپس نباشید، امیدواریم حاصل آن ارتقا شاخص ها باشد.

وی در بخش دیگری درباره گنجاندن خدمات دندانپزشکی در دفترچه های بیمه گفت: خیلی علاقمندیم بیمه ها در این زمینه کمک کنند اما منابعشان محدود است.

هاشمی در پایان سخنانش ابراز داشت: امیدواریم سال آینده دولت و مجلس تصمیمات بسیار خوبی برای حمایت از مردم برای دندانپزشکی بگیرند چراکه هزینه های قابل توجهی از جیب مردم در رابطه با دریافت خدمات دندانپزشکی پرداخت می شود بنابراین ما پیشنهاد داده ایم امیدواریم قبول کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا