گوناگون

تولید آبزیان در استان زنجان30 درصد رشد داشته است

محمود صیاد بورانی در گفتگو با خبرنگار مهر، به میزان تولید آبزی در سال گذشته اشاره کردوافزود: در سال گذشته 9 هزار و 450 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان تولید شده است.

وی اظهار داشت: از این میزان 7 هزار و 300 تن ماهیان سرد آبی و دو هزار و 135 تن ماهیان گرمابی تولید شده است.

مدیر مرکز امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولید آبزی در استان زنجان نسبت به کشوری رشد داشته است.

صیاد بورانی گونه شاخص ماهیان سردآبی را ماهی قزل آلا و گونه شاخص ماهیان گرم آبی انواع کپور ماهیان را کپور علفخوار، کپور نقره ای، کپورسرگنده و کپور معمولی عنوان کرد.

وی گفت: تامین ماهی سالم و ارگانیک از سیاست های شیلات استان بوده که در این راستا تامین بچه ماهی سالم و بهداشتی به منظور جلوگیری از خوراندن آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: باوجود تنوع آب و هوايی، وجود منابع آبی مستعد، مطالعه پتانسيل های آبزی پروری استان، زنجان توليد انواع آبزيان با امكانات موجود را دارد و بیش از این هم تولید آبزی در استان رشد خواهد کرد.

صیاد بورانی یادآور شد: استان زنجان یکی از مناطق مستعد كشور برای توسعه آبزی پروری است.

وی در ادامه مصرف ماهی را در وعده غذایی بسیار مفید دانست و گفت: ماهی سرشار از ویتامین و فسفر بوده و ارزش غذایی به مراتب بالاتر از گوشت قرمز دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: با اخذ استاندارد ISO كنترل كيفيت توسط دامپزشكی كشور صادرات انواع آبزيان به كشورهاي اروپايي نيز به خوبی در حال انجام است.

صیاد بورانی گفت: این مرکز در سال آتی در راستای توسعه آبزی پروری در استان برنامه ها و اقدامات کارشناسی شده را در دستور کاریی خود دارد.

وی از فعالیت بیش از 399 مزرعه آبزی پروری در استان زنجان خبر داد و گفت: این مزارع در تولید ماهیان سرد آبی و گرمابی فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا