گوناگون

تولید بیش از یک چهارم انار جهان در ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ایران به عنوان اولین کشور تولیدکننده انار در جهان شناخته می شود گفت: در دنیا سالانه 3 میلیون و 300 هزار تن انار تولید می‌شود که از این رقم 940 هزار تن سهم کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سمنان، سیدمجید موسوی با اشاره به کمیت و کیفیت انار استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان سالانه 70 هزار تن انار تولید می‌کند که 31 هزار تن آن سهم گرمسار و 22 هزار تن آن سهم بخش ایوانکی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که در اولین جشنواره انار ایوانکی سخن می‌گفت، افزود: برخلاف کویری بودن استان سمنان، این استان قابلیت‌های زیادی برای کشت میوه‌های باغی دارد و در این میان برخی از میوه‌ها نیز مختص استان است.

موسوی تصریح کرد: حدود 4700 هکتار از اراضی استان سمنان زیرکشت انار است و در این میان سالانه حدود 70 هزار تن محصول تولید کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در شهرستان گرمسار 1676 هکتار از اراضی زیرکشت انار است که از این میزان حدود 1100 هکتار مختص ایوانکی است و سالانه از این میزان در ایوانکی 22 هزار تن انار تولید می‌شود که بیش از 2 هزار تن آن به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا