گوناگون

کاهش شدید تولید علوفه به دلیل خشکسالی در سمنان

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از علوفه تولیدی قابل برداشت از مراتع استان علی‌الخصوص از مراتع ییلاقی استفاده می‌شود، اظهارکرد: در حال حاضر به دلیل خشکسالی شدید میزان تولید علوفه مراتع استان به 135 هزار تن کاهش رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سمنان، علی اصغر جلالی با بیان اینکه میزان علوفه در مراتع خوب استان سمنان، تولید بطور متوسط 140 کیلوگرم علوفه خشک است، افزود: 60 کیلوگرم علوفه در مراتع متوسط و 35 کیلوگرم علوفه در مراتع ضعیف استان تولید می‌شود.

وی تعداد جمعیت دامی مراتع استان سمنان را تهدیدی برای مراتع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و400 هزار واحد دامی در استان از مراتع استفاده می‌کنند.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عدم اعتماد بهره‌برداران نسبت به حاکمیت را از مشکلات مراتع عنوان کرد و گفت: به دلیل این عدم اعتماد بهره‌برداران به نحو مطلوبی از مراتع مراقبت نمی‌کنند.

جلالی چرای بی‌رویه و زودرس دام را از دیگر مشکلات مراتع استان دانست و یادآور شد: دام‌ها به صورت مستمر و طولانی در برخی مراتع حضور دارند.

وی کمبود آب شرب را از دیگر مشکلات مراتع استان علی‌الخصوص در مراتع قشلاقی برشمرد و گفت: سعی می‌شود با احداث چاه مالداری وآبشخورها در مراتع این کمبودها تا حدودی جبران شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا