گوناگون

تولید توکن امنیتی با بهره گيری از فناوری كارت هوشمند

2419991 869مهدی کشمیری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: این توکن با بهر‌ه‌گیری از فناوری کارت هوشمند، امکان استفاده از مزایای این فناوری را بدون نیاز به دستگاه کارتخوان در کامپیوترهای شخصی فراهم می‌کند.  

وي افزود: با توجه به گسترش کاربرد امضای دیجیتالی در کشور، نیاز به توسعه‌ی زیرساخت کلید عمومی و ابزارهای آن در داخل کشور و به دست متخصصین داخلی، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و تولید توکن امنیتی نِت‌‌بُد نیز در همین راستا صورت گرفته است.

كشميری تصريح كرد : از تمامی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که قصد هرگونه فعالیت در راستای ایجاد بستر و پیاده سازی زیرساخت کلید عمومی دارند انتظار می‌رود با اتکا به دانش و تخصص شرکت‌های ایرانی این فعالیت را انجام دهند.

در ادامه امید قیطانی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در مورد خصوصیات مهم این توکن گفت: توکن نِت‌‌بُد، حاصل دو سال تحقیق و توسعه مهندسان شرکت بوده که توانسته از وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه متولی نظارت بر زیرساخت کلید عمومی کشور) با امتیاز بسیار بالایی از میان حدود 20 توکن و کارت هوشمند مشابه داخلی و خارجی، تأییدیه فنی کسب نماید.

وي افزود : توکن امنیتی نِت‌‌بُد، در کنار سایر محصولات دانش بنیان شرکت رستاک از قبیل کارت هوشمند، توکن رمزیکبار مصرف، فلش مموری امن و نرم افزارهای سفارشی PKI، برای تامین امنیت کلیه سامانه‌های نرم افزاری، احراز هویت کاربران در موسسات دولتی و خصوصی، بانک‌ها و سایر کاربردهای حساس امنیتی قابل استفاده می‌باشند.

قیطانی تصريح كرد: شرکت راهبرد رایانه رستاک با اتکا به توانمندی های بومی، آمادگی پاسخگویی به کلیه‌ی نیازهای امنیتی تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها، خصوصا در زمینه‌ی استقرار زیرساخت کلید عمومی، امضای دیجیتالی، سامانه‌های احراز هویت دو عاملی و نیز سایر نیازمندی‌های امنیتی نرم افزاری و سخت افزاری آن‌ها را دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا