Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تولید دستگاه معاینه چشم با موبایل !

تولید دستگاه معاینه چشم با موبایل در شرکت Smart Vision Labs انجام خواهد شد . این شرکت آمریکایی بوده و قصد دارد وسیله ای تولید کند که با اتصال آن به گوشی های هوشمند معاینه های ساده چشم بدو.ن ملاقات با پزشک انجام گیرد . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به یک باره احساس کردید که عینک قدیمی شما دیگر به خوبی گذشته نیست و نمی توانید به درستی با آن ببینید . در این گونه مواقع باید به یک  پزشک یا یک عینک فروشی مراجعه کرده و با انجام یک معاینه ساده عینک خود را تغییر دهید . اما حالا شرکت Smart Vision Labs قصد دارد با تولید دستگاهی جدید معاینه چشم را به گوشی های هوشمند بسپارد .

این دستگاه جدید SVOne Enterprise نام دارد که سه پای بوده و می توان گفت که گوشی هوشمند در درون آن قرار می گیرد .دستگاه SVOne Enterprise به فناوری انکسار مجهز است . با کمک این فناوری می توان در هر جایی چشم بیمار را بصورت تخصصی معاینه کرد . فناوری انکسار یک نور لیزر بی خطر به چشم بیمار می اندازد این نور به شبکیه برخورد کرده و بازتاب آن در دستگاه پردازش شده و در نهایت نتیجه به پزشک اعلام می شود .

البته پردازش در همین  دستگاه انجام شده و. نتیجه هم ابتدا به خود بیمار نشان داده می شود اما یک نسخه از آن هم برای پزشک ارسال خواهد شد و او نسخه مورد نیاز بیمار را تایید می کند .برای استفاده از دستگاه بیمار ابتدا اطلاعاتی در مورد خودش و بیماری چشمی که دارد به نرم افزار مربوط به دستگاه خواهد داد و اگر نرم افزار تشخصی دهد که بیماری چشمی خطرناکی وجود دارد سریعا او را به پزشک معرفی می کند .

یائوپنگ ژو که طراح این پروژه است گفته که ما در آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیون عینکی داریم اما در هر سال تنها ۱۰۰ میلیون نفر برای معاینه های چشمی به مراکز مورد تایید مراحعه می کنند . به همین دلیل من تصمیم گرفتم که چنین دستگاهی را بسازم .

با هم در میهن پست  تصاویری از دستگاه معاینه چشم با موبایل را  تماشا می کنیم.

منبع : smartvisionlabs

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا