گوناگون

تولید دو سوم انجیر کشور در مازندران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: دو سوم انجیر کشور در مازندران تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مازندران، طاهری، در حاشیه برگزاری اولین جشنواره انجیر که در انیستیتو تحقیقات دخانیات تیرتاش برگزار شد، اظهار کرد: گلوگاه مهد مرغوب‌ترین انجیر کشور محسوب می‌شود و از دیرباز مردم این منطقه با تولید، مصرف و عرضه این میوه آشنا بوده‌اند.

وی ادامه داد: علی‌رغم ناچیز بودن سطح زیر کشت این محصول، حدود دو سوم تولید انجیر در مازندران و مربوط به منطقه گلوگاه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: کشاورزان و باغداران این شهرستان آشنایی دیرینه‌ای با کاشت انجیر دارند و این کار در فرهنگ و اقتصاد منطقه دارای تاثیر بسزایی است.

طاهری خاطرنشان کرد: کاشت انجیر در گذشته در حاشیه مزارع، قنوات، چشمه‌ها و اماکن متبرکه صورت می‌گرفت که امروز با گسترش تولید و عرضه این محصول، نقش مهمی در بهبود معیشت مردم منطقه دارد.

انجیر گلوگاه مرغوب ترین انجیر شناخته شده کشور است

فرماندار شهرستان گلوگاه کفت: انجیر گلوگاه مرغوب‌ترین انجیر شناخته شده کشور است.

عیسی قاسمی طوسی، معرفی انجیر گلوگاه به عنوان مرغوب‌ترین انجیر کشور، اخذ برند این میوه به عنوان یک محصول ارگانیک و سالم، فراهم کردن بستر توسعه این میوه و آشنایی مردم با فراوری این محصول را از جمله اهداف برگزاری جشنواره انجیر برشمرد.

فرماندار گلوگاه تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاران را برای ایجاد صنایع تبدیلی میوه انجیر در این شهرستان تشویق کنیم.

شرکت تعاونی انجیر کاران در گلوگاه تشکیل شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران تشکیل شرکت تعاونی انجیر کاران در شهرستان گلوگاه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مازندران، علیرضا یونسی در حاشیه برگزاری اولین جشنواره انجیر که در انیستیتو تحقیقات دخانیات تیرتاش برگزار شد اظهار کرد: شهرستان گلوگاه از جمله شهرستان‌هایی است که با توجه به طریق الرضا بودن و نقطه اتصال سه استان دیگر جزء استان‌های مسافرخیز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: خوشبختانه نعمت‌های فراوان و محصولات کشاورزی خوبی در این شهرستان وجود دارد که ویژگی منحصر به فردی داشته و هیچ شهرستانی را سراغ نداریم که همانند شهرستان گلوگاه دارای زمین‌های کشاورزی بسیار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران افزود: شهرستان گلوگاه از تمام ظرفیت‌های ممکن در حوزه کشاورزی، باغداری، صنعت و گردشگری برخوردار است.

یونسی، یکی از جلوه‌های سرمایه عظیم شهرستان گلوگاه را میوه انجیر دانست و اظهار کرد: طبق گفته‌های صاحب‌نظران انجیر گلوگاه از بهترین میوه‌های ایران است.

وی یادآور شد: شهرستان گلوگاه با دارا بودن دریا و چشمه‌های زیبا، مظهری از مظاهر بسیار نعمت‌های الهی است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران اظهار کرد: شهرستان گلوگاه با ظرفیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند تحول اساسی را در معیشت مردم این منطقه ایفا کند.

یونسی خواستار تشکیل شرکت تعاونی انجیرکاران در شهرستان گلوگاه شد و اظهار کرد: استانداری مازندران این آمادگی را دارد در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و هزینه کاشت نهال‌های انجیر حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: امیدواریم امسال نهضت کاشت نهال انجیر در شهرستان گلوگاه گسترش یابد و استانداری حمایت‌های لازم در این خصوص انجام خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: به دنبال این هستیم هر شهرستانی را به عنوان سمبل یک محصول کشاورزی معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، اولین جشنواره انجیر از 28 الی 30 مردادماه در انیستیتو تحقیقات دخانیات تیرتاش در حال برگزاری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا