گوناگون

جهاد دانشگاهی باید پیشرو در فعالیت‌های پژوهشی استان باشد

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال هرمزگان گفت: با بیان اینکه استان نیازمند تحول در حوزه‌ی پژوهش است، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند این تحول را به وجود آورد و موجب تسریع روند توسعه‌ی استان شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «صالح دریانورد» پیش از ظهر دیروز(سه‌شنبه 28 مردادماه) در دیدار با هیئت رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان، با بیان اینکه باید به مزیت‌های استان در بحث دریا توجه بیشتری شود، افزود: توجه به مزیت‌های استان به‌خصوص پرورش آبزیان، کشاورزی با آب دریا و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا لزوم توجه به صنعت آب‌شیرین‌کن و مسائل زیست محیطی و عمرانی می‌تواند در تسریع روند توسعه‌ی استان نقش موثر داشته باشد.

وی با اشاره به طرح‌های جهاد دانشگاهی در خصوص آینده‌پژوهی افزود: استان و حتی کشور نیازمند طرح‌های آینده‌پژوهی است و جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش موثری در اجرا کردن آن ایفا کند.

دریانورد بر لزوم توجه بیشتر به اکتشافات ذخایر معدنی در استان یادآور شد: جهاد دانشگاهی هرمزگان می‌تواند نقش ویژه‌ای در بحث معدن و اکتشافات استان ایفا کند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال هرمزگان گفت: جهاد دانشگاهی هرمزگان باید در بحث پژوهش زیست‌محیطی صنایع استان وارد شوند و از پتانسیل این حوزه استفاده کند.

دریانورد با اشاره به اینکه صنایع استان در بحث زیست محیطی نیازمند فعالیت‌های پژوهشی است، افزود: استان نیازمند پژوهش‌هایی در زمینه‌ی زیست محیطی صنایع است تا بتوان از خسارت‌ها و تخریب‌های محیطی زیست را به حداقل برسانیم و جهاد دانشگاهی هرمزگان با توجه به سابقه‌ی خود در این عرصه وارد شوند.

وی با بیان اینکه حضور جهاد دانشگاهی در هرمزگان یک فرصت است ، خاطرنشان کرد: حضور جهاد دانشگاهی در استان را بعنوان یک فرصت می‌دانم و امیدوارم این نهاد در دوره‌ی مدیریت جدید خود بتواند به پویایی دوباره‌ پویا شود و نقش موثری در روند توسعه‌ی استان داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا