گوناگون

صادرات دام زنده سبک از استان کرمانشاه آزاد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آزاد شدن صادرات دام زنده سبک از استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه کرمانشاه، علی اشرف منصوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از حدود دو سال پیش صادرات دام زنده در کشور ممنوع بود، گفت: با پیگری‌های انجام شده در ماه گذشته مجوز صادرات گوساله پرواری گرفته شد و از چند روز پیش نیز مجوز صادرات دام سبک را اخذ کردیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افرادی که بیش از پنج سال سابقه صادرات دام زنده را دارند می‌توانند 1000 راس و افراد با سابقه صادراتی کمتر از پنج سال می‌توانند 500 راس دام زنده سبک را صادر کنند.

وی این اقدام را در راستای افزایش درآمدزایی در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که صادرات دام زنده منجر به افزایش جهشی قیمت گوشت قرمز نشود این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در شرایط کنونی دامداران از پایین بودن قیمت‌ها ناراضی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه سالانه 300 هزار راس دام مازاد بر نیاز استان تولید می‌شود، ابراز امیدواری کرد صادرات دام زنده بتواند گام مهمی در راستای افزایش تولید و درآمد فعالان این عرصه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه صادرات مرغ زنده نیز در حال پیگری است، گفت: در تلاشیم تا صادرات مرغ زنده را به طور خاص در استان کرمانشاه آزاد کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا