گوناگون

تولید رمان یکی از اولویت‌هایی انجمن داستان دفتر تبلیغات اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مظفر سالاری ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره داستان اشراق ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه قم که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره یکی از ثمرات تشکیل انجمن داستان است که در دو سال اخیر جلسات متعددی برگزار شد و این دغدغه وجود داشت تا بتوان در عرصه داستان بستری فراهم  کرد تا طلاب و روحانیون بتوانند در این زمینه آثار خود را ارائه کنند.

دبیر علمی نخستین جشنواره داستان اشراق ابراز داشت: در آینده‌ای نزدیک مجمع عمومی انجمن داستان تشکیل و انتخابات آن نیز برگزار می‌شود تا فصل جدیدی از فعالیت‌های این انجمن را با قوت بیشتری شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه تولید رمان یکی از اولویت‌هایی است که انجمن داستان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آن را دنبال می‌کند افزود: در گذشته انجمن داستان در حالی جلسات خود را به صورت پراکنده برگزار می‌کرد که جای ثابتی برای تشکیل جلسات نداشت که خوشبختانه در حل حاضر ساختمانی را برای استقرار انجمن‌ها در نظر گرفتند که اعضای انجمن داستان هم می‌توانند با حضور در آن محل، جلسات خود را برگزار و از این فضا برای ارائه آثار خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طلاب در عرصه داستان برای آنکه احساس هویت کنند باید دو کار مهم انجام دهند ابراز داشت: باید در طی یک پژوهش میدانی کلیه آثاری که از طلاب و روحانیون در عرصه داستان نگارش شده را جمع بندی و آن را مورد بررسی قرار داد.

دبیر علمی نخستین جشنواره داستان اشراق ادامه داد: در اقدامی دیگر باید با یک پژوهش نظری ارتباط طلاب و حوزه با داستان مشخص شود و در این راستا باید کارآمدی داستان و رمان در عرصه تبلیغ مشخص شود که این امر زمینه هویت سازی خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا