گوناگون

تولید شکر در کشت و صنعت سلمان فارسی 39درصد افزایش یافت

81218569 5791149

ˈگودرز سلطانیˈ روز شنبه در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه این شرکت به خبرنگاران گفت: درسال زارعی گذشته از مجموع هفت هزار و 571هکتار اراضی زیر کشت نیشکر کشت و صنعت سلمان فارسی 522هزار تن نیشکر برداشت شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 150هزار تن افزایش دارد.

وی افزود: امسال 50 هزارتن شکر خام در این واحد تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 39 درصد افزایش تولید در شکر خام نشان می دهد.

سلطانی گفت: با انجام کار کارشناسی و تحقیقاتی توانستیم میزان برداشت نیشکر در هر هکتار را از 55 تن در هکتار به 69 تن در هکتار برسانیم.

مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی افزود: سال گذشته 22هزار 396نفر ساعت دوره های آموزشی تمام رده های کشاورزی با حضور استادان مجرب داخلی و خارجی در این شرکت برگزار شد.

وی گفت: تلاش می شود با بهره گیری از مدیریت دقیق نیازهای گیاه و پارامترهای خاک مطابق باشرایط متغیر مزرعه و اقلیم به تولید حداکثری محصول با کمترین هزینه برسیم و با استاندارهای زیست محیطی و توسعه پایدار در تمام بخش ها هماهنگ باشیم.

کشت و صنعت سلمان فارسی یکی از واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که بهره برداری از آن در سال 83 آغاز و تاکنون 10 دوره بهره برداری را گذرانده است.

این شرکت 12هزار هکتار مساحت دارد و در اراضی شرق کارون و در 40 کیلومتری جنوب غرب جاده اهواز، آبادان واقع شده است و قابلیت تولید 100 هزار تن شکر خام را دارد.

645/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا