گوناگون

تولید محصولات استراتژیک در اولویت کشت در کهگیلویه و بویراحمد هستند

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گوهرگاني شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: توليد محصولات استراتژيك، دغدغه وزير و ديگر مسئولان بخش كشاورزي بوده كه اميد است با هماهنگي و همدلي همه‌جانبه در اين استان، خودكفايي در محصولاتي چون گندم، كلزا و برنج محقق شود.

وی بیان کرد: براي كشت گندم و كلزا و ديگر محصولات استراتژيك كه اكنون در فصل كشت آن‌ها هستيم، به همکاری و تلاش همگانی برای تحقق اهداف طراحي شده نیاز داریم.

گوهرگانی تاکید کرد: لازم است سياست‌ها و توان مركز تحقيقات، روي خودكفايي استان در محصولات استراتژيك متمركز شود.

وی همچنین در خصوص ادغام دو مركز تحقيقات و آموزش سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: هدف از ادغام اين دو واحد مديريتي، چابك‌ سازي سازمان‌هاي جهاد كشاورزي است و اميدواريم عملكردها به گونه‌اي باشد كه به اهداف مورد نظر برسیم.

گوهرگانی اظهار داشت: محور تلاش‌هاي در حوزه آموزش و تحقيقات اين سازمان در مسير كم‌رنگ‌شدن كشاورزي سنتي و عدم نياز به محصولات ذكرشده باشد تا بتوانيم نقش كشاورزي را در اقتصاد مردم به جايگاه واقعي خود برسانيم.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد، ادغام این را حاصل ساعت‌ها كار كارشناسي دانست و بیان داشت: اين استان هم در حوزه آموزش و هم در حوزه تحقيقات، نيروهاي انساني توانمند و علمي دارد كه بايد از تخصص و تجارب همه عوامل و صاحب‌نظران بهره بگيريم.

گوهرگاني تأكيد كرد:‌ هنر يك مدير به كارگيري ظرفيت‌هاي مختلف و استفاده از تجارب و تخصص افراد مختلف در مسير انجام رسالت و هدف‌گذاري سازمان تحت مديريتش است.

وي شناسايي، ارائه راهكار و آموزش براي برطرف شدن مشكلات بخش كشاورزي را مهم دانست و گفت:‌ اگر اين مهم عملياتي شود به سمت توليد پايدار حركت خواهيم كرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا