گوناگون

تولید میگو در گلستان به بچه میگوهای جنوب کشور وابسته است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد قدس علوی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری نشست با سرمایه گذاران بخش میگوی استان خبر داد و گفت: یکی از چالش های پیش روی پرورش دهندگان میگو، وابستگی استان به بچه میگوی تولیدی استان های جنوبی است.

وی با بیان این که با نشست های برگزار شده با متقاضیان تولید و تکثیر بچه میگو در استان این مشکلات مرتفع خواهد شد، افزود: سرمایه گذاران باید جدول زمان بندی تحویل استخرهای پرورش میگو را به اداره کل شیلات ارائه دهند.

وی پیش بینی کرد در سال آینده بالغ بر یک هزار تن میگو در سطح مفید 500 هکتار تولید شود که این میزان نسبت به سالجاری 100 درصد افزایش خواهد داشت.

مدیرکل شیلات گلستان از جذب اعتبار از محل اعتبارات عمرانی برای احداث زیرساخت ها در سایت میگو خبر داد و گفت: این مرحله زمانبر است و سرمایه گذاران باید آنچه را تعهد کرده اند به نحو شایسته انجام دهند تا در رسیدن به اهداف برنامه مشکلی پیش نیاید.

قدس علوی اظهار کرد: بزودی ساختمان مدیریت مجتمع در سایت میگوی گمیشان راه اندازی می شود و با مدیریت قوی، متمرکز و هماهنگ می توان راه حل مناسب برای رفع مشکلات سرمایه گذاران و تولید کنندگان فراهم کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا